gsk-3Un grup de cercetători de la Universitatea statului Carolina de Nord, din cadrul Şcolii Superioare de Medicină Chapel, au publicat un studiu care sugerează că o singură genă - GSK-3 - controlează procesele care determină câţi neuroni intră în compunerea creierului.

Pe perioada dezvoltării fătului uman, celulele stem neuronale suferă, pe de o parte, un proces de multiplicare în vederea producerii de materie primă în cantităţi suficiente, iar pe de alta, un proces de diferenţiere, în cadrul căruia respectivele materiale evoluează, devenind celule nervoase funcţionale. Echilibrul între aceste două procese trebuie reglat în mod foarte fin, deoarece multiplicarea scăpată de sub control poate genera apariţia unor tumori, dacă procesul este supradimensionat, ori poate avea drept rezultat formarea unui număr prea mic de neuroni, în cazul unei multiplicări insuficiente. Acest echilibru sensibil este realizat cu ajutorul genei GSK-3.

GSK-3 are un rol funcţional important şi pentru pacienţii cu boli neuropsihice, fiind descoperite recent legături între mecanismele controlate de această genă şi maladii precum schizofrenia, depresia ori psihoza maniaco-depresivă.

Sursa: AICI.

Modulul de comentarii de mai jos poate fi folosit, dar este încă în perioada de testare.
Se pot publica comentarii după înregistrare ori pur și simplu ca vizitator (fără nicio formalitate de înregistrare). Pt vizitatori comentariile sunt moderate, înainte de publicare.

Ești „vizitator” ( ori Fă-ți un cont! )