Universul pare a fi mai tânăr cu... un miliard de ani. În 1929 astronomul Edwin Hubble a descoperit că galaxiile se îndepărtează de Terra în toate direcţiile. Cu cât sunt mai departe, cu atât viteza cu care se îndepărtează este mai mare. Concluzia? Universul se află în expansiune!

Într-un univers plin de mistere pe care ştiinţa se străduieşte să le rezolve (precum: natura materiei întunecate, ce este energia întunecată, ce a fost înainte de Big Bang, există viaţă pe alte planete şamd), vârsta universului părea unul dintre lucrurile destul de bine lămurite. Universul are 13,7 ori 13,8 miliarde ani - veţi găsi în cele mai multe lucrări ştiinţifice.

Până în 2013 analizele datelor produse de Telescopul Spaţial European Planck privind radiaţia cosmică de fond au arătat că universul are, într-adevăr, o vârsta de 13,8 miliarde ani. Ce urma după asta era confirmarea rezultatului prin observarea stelelor strălucitoare din univers şi a altor galaxii.

Mai multe echipe de cercetători, una fiind condusă de laureatul Premiului Nobel Adam Riess, au fost implicate în aceste cercetări de verificare suplimentară. Iar rezultatele acestora arată, pe baza analizei unei cantităţi impresionate de date cu privire la mişcarea galaxiilor, că, în fapt, rata de expansiune a universului ar fi cu 9% mai mare decât cea rezultată din calculele lui Planck.

Ce înseamnă asta? Că vârsta universului a fost supraestimată cu aproape un miliard de ani!

Pentru detalii privind acest subiect, citiţi acest articol (The universe may be a billion years younger than we thought)