VedetaProgramul Photoshop este o realitate în lumea fotografiei, dar scapă de sub control atunci când oamenii din domeniul publicităţii şi al modei transformă complet imaginea originală, obţinând un rezultat nerealist şi imposibil.

 

 

 

O nouă cercetare propune un mod de a cuantifica cât de mult este modificată o imagine în Photoshop. Singurul dezavantaj? Industria publicitară trebuie să coopereze.

Retuşarea imaginilor poate fi folosită pur şi simplu pentru a corecta culorile sau pentru a elimina firele răzleţe de păr de pe faţa cuiva, însă cel mai adesea ajunge pe un tărâm al absurdului. O interzicere a imaginilor modificate în Photoshop nu ar face nimic în vederea diferenţierii imaginilor nemodificate de cele prelucrate, împiedicând doar folosirea unui program important.

Această nouă metodă compară imaginea originală cu cea retuşată pe două planuri: schimbări geometrice (asta înseamnă remodelarea şi modificarea masivă) şi fotometrie (accentuare, estompare, îndepărtarea petelor, a ridurilor şi a celorlalte elemente de acest fel). Cu ajutorul acestor două măsurători se obţine o evaluare automată, cu un scor cuprins între 1 şi 5, acesta corespunzând în mare parte felului în care un grup de oameni a evaluat fiecare imagine, prin intermediul unor teste.

Este destul de clar că folosirea exagerată a Photoshop-ului în domeniul publicităţii şi al modificării imaginilor a dat naştere unui standard de frumuseţe nerealist şi a avut un impact negativ asupra stimei de sine a multor oameni. Cercetarea propune utilizarea sistemului automat pentru a obţine o evaluare, astfel încât oamenii să ştie imediat cât de retuşată este o imagine. Marea problemă este că, din moment ce trebuie să compare imaginea iniţială cu versiunea finală, este nevoie să se obţină originalul, ceea ce înseamnă că cei din publicitate trebuie să fie de acord cu asta – ceva ce nu sunt prea convins că se va întâmpla.




Textul reprezintă traducerea articolului Researchers quantify just how badly your favorite celebrity is Photoshopped, publicat de io9.com.
Traducerea: Ana Cristina Dumitrache


Dacă găsiţi scientia.ro util, sprijiniţi-ne cu o donaţie.


PayPal ()
Susţine-ne pe Patreon!


Contact
| T&C | © 2020 Scientia.ro