S-au realizat deja numeroase experimente reuşite de conectare a unei maşini (un braţ artificial, de exemplu) la creier. S-au efectuat teste atât pe maimuţe, cât şi pe oameni şi s-a constatat că prin puterea gândului se pot controla intrumente legate la creier prin intermediul unor electrozi. Prin reuşita unor astfel de teste se speră îmbunătăţirea vieţii celor paralizaţi ori care au pierdut membre în urma unor accidente. Din păcate, sistemele bazate pe fire afectează mobilitatea persoanei şi sunt susceptibile de a contacta infecţii.

Soluţia? Interfaţa wireless. Astfel, o reţea de electroni ce sunt conectaţi la ţesutul cerebral vor colecta semnalele transmise de neuroni, iar aceste semnale vor fi prelucrate de un cip şi transmise wireless către un receptor. Sistemul de colectare şi procesare a semnalelor neuronale trebuie să consume însă foarte puţină energie, pentru că un consum mare înseamnă degajare mare de căldură, ceea ce va duce la moartea unor celule din apropierea electrozilor.

Arto Nurmikko, inginer la Brown University şi colegi ai acestuia, cei care au realizat prima interfaţă funcţională creier-maşină,  au prezentat luna trecută, în premieră, la conferinţa pe teme de inginerie medicală şi biologie organizată sub egida Institute of Electrical and Electronics Engineers prima interfaţă wireless. Cercetătorii au implantat un microcip cu 16 electrozi în regiunea de control a braţului din creierul unei maimuţe, transmiţând semnalele neuronale, wireless, către un receptor implantat într-un braţ artificial.

Sursa: aici