Branzeturi graseUna dintre cele mai frecvente greşeli pe care le fac oamenii când ţin o dietă low-carb este să nu consume destule grăsimi. Dacă ţineţi o dietă low-carb şi low-fat, nu rămâneţi decât cu proteine. Dacă nu mâncaţi decât proteine, veţi începe să vă fie foame, să vă simţiţi rău şi să abandonaţi dieta.

 

 

 

Fiecare populaţie care a prosperat având o dietă low-carb, precum inuiţii şi masaii, au consumat multă grăsime. Ei preţuiau părţile grase ale unui animal şi organele. Pentru aceştia, "carnea slabă" era mâncare pentru câini.

Iată 10 lucruri pe care le puteţi face pentru a vă asigura că mâncaţi suficientă grăsime într-o dietă low-carb. Fiţi conştienţi că nu trebuie să faceţi toate aceste lucruri, ele sunt doar sugestii pentru cazul în care încercaţi să obţineţi mai multe grăsimi în dietă.

1. Alegeţi carnea şi peştele cu ceva mai multă grăsime

La magazin, alegeţi bucăţile mai grase de carne, de preferat de la animale hrănite cu iarbă. Evitaţi pieptul de pui, friptura slabă şi bucăţile de pe care a fost îndepărtată grăsimea. Alegeţi peştele gras aşa cum este somonul. Este mai gustos, mai gras şi mai sănătos.

2. Folosiţi mai multă grăsime când gătiţi

Dacă mai aveţi "fobie de grăsime" după decenii în care ni s-a spălat creierul de către media, acum este timpul să scăpaţi de ea. Vă sugerez să vă confruntaţi cu temerile şi să folosiţi grăsime când gătiţi. Câteva linguri de unt sau ulei de cocos pot da cu uşurinţă unei mese fade şi uscate un gust bogat şi se pot utiliza la aproape orice. Uleiul de măsline este, de asemenea, excelent pentru a adăuga savoare salatelor. Pentru gătitul la temperaturi înalte, alegeţi grăsimile saturate.

3. Luaţi ulei de ficat de peşte

Există multe motive pentru a lua supliment de ulei de peşte; adăugarea de grăsime în dietă este unul dintre ele. O lingură de ulei de ficat de cod vă oferă din plin vitamina D3, vitamina A şi Omega-3.

4. Mâncaţi ouă, nuci şi avocado

Ouăle sunt printre cele mai sănătoase alimente de pe planetă. Sunt foarte săţioase, hrănitoare şi conţin un raport excelent al aminoacizilor. Ouăle sunt bogate în grăsimi saturate şi colesterol, un lucru bun după părerea mea. Alegeţi ouăle îmbogăţite cu Omega-3 şi cele ce provin de la găini hrănite cu iarbă.

Nucile sunt foarte hrănitoare şi bogate în grăsimi. Mâncaţi un pumn de nuci de câteva ori pe săptămână şi veţi ridica puţin aportul de grăsimi, în timp ce vă satisfaceţi nevoia organismului de alţi nutrienţi importanţi, precum magneziul şi vitamina E.

Avocado este un alt aliment sănătos, delicios, bogat în grăsimi. Puteţi mânca avocado cu aproape orice. Conţine grăsimi mononesaturate sănătoase.

5. Puneţi frişcă în cafea


Uneori îmi place să pun nişte frişcă grasă în cafea. Este delicioasă şi tinde să reducă apetitul. Dacă mi se face puţin foame şi mai este ceva timp până la următoarea masă, o ceaşcă de cafea cu puţină frişcă în ea va rezolva problema.


6. Mâncaţi maioneză şi guacamole

Un mod minunat de a include mai multe grăsimi în dieta low-carb este să folosiţi condimente precum maioneza şi guacamole. Sunt hrănitoare, bogate în grăsimi şi pot fi folosite la multe feluri de mâncare. Vi le puteţi face singuri sau măcar citiţi lista de ingrediente înainte de a le cumpăra. Dacă alegeţi să vă faceţi singuri maioneza, utilizaţi unt sau ulei de măsline în locul uleiului vegetal.

7. Folosiţi sosuri cum este cel bearnez

Există multe sosuri pe care le putem mânca, de exemplu sosul bearnez, care este compus în principal din unt şi gălbenuş de ou. Orice sos care foloseşte mult unt, smântână sau alte alimente bogate în grăsime reprezintă o bună completare pentru aproape orice masă.

8. Folosiţi brânzeturi grase

Puteţi folosi brânzeturi grase pentru a transforma o masă fadă într-una delicioasă. Deseori pun nişte brânză pe mâncare, iar uneori o consum simplă, ca pe o gustare.

9. Mâncaţi nişte ciocolată neagră

Un alt aliment bogat în grăsime despre care v-ar face plăcere să citiţi este ciocolata neagră. Dacă alegeţi una care este organică şi are un conţinut mare de cacao (70-90%), ar fi o sursă minunată de antioxidanţi şi de grăsimi sănătoase. Gândiţi-vă la ea ca la un desert ocazional, nu ca la o masă.

10. Mâncaţi slănină (şuncă)

Aici nu mai e nevoie de nicio explicaţie. Alimentul vorbeşte de la sine.



Traducere de Patricia David după 10-ways-to-add-healthy-fats-to-the-diet, cu acordul autorului.