Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
878 vizualizari

De fapt, pentru a fi mai explicit, mie mi se inacceptabil că deşi pe şoselele noastre este un adevărat măcel, informaţia aceasta este periferică. Prin comparaţie, dacă s-ar muri astfel în Afganistan, ar fi cu certitudine o adevărată furtună de presă. Pentru că acest gen de informaţie este periferică, guvernul, care de regulă acţionează la reacţia presei, nu face mai nimic.

Morţii de pe şosele sunt, în cea mai mare parte, în responsabilitatea guvernului, pentru că acesta a eşuat în a asigura şosele sigure. Am mai vorbit pe subiectul ăsta într-o întrebare anterioară: Şosele mai sigure şi diminuarea accidentelor rutiere - pe a cui agendă politică?

 

Senior (11.9k puncte) in categoria Auto - Moto
0 0
Salut.
Cred ca la aceasta situatie se ajunge din urmatoarele motive :
- pe de o parte , din pacate, mortii de pe soselele romanesti au devenit , dupa cum spunea cineva pe aici , o statistica , e ceva cotidian, astfel incat la nivel mental s-a realizat o desensibilizare.Practic nu ne mai incearca nici un sentiment atunci cand auzim de un accident rutier cu victime , il arhivam la categoria DIVERSE .
- pe de alta parte moartea unui soldat roman in diferitele teatre de operatii e un eveniment rar , cu impact psihologic puternic , la care se adauga mediatizarea intensa -  spre deosebire de victima unui aciident rutier a carui nume nu e relatat niciodata in presa , in cazul unui soldat mort sunt prezentate nume , prenume , localitatea de domiciliu , situatia familiala , chiar imangini de la inmormantare- astfel incat se creeaza o stare emotionala de regret (mai mult sau mai putin intens ) la nivelul celui care a luat la cunostinta prin diversele cai media de decesul soldatului respectiv.

4 Raspunsuri

2 plusuri 0 minusuri
 
Cel mai bun raspuns
Un soldat mort la datorie este considerat erou, fie că vorbim de misiuni ce implică apărarea patriei, fie de misiuni externe ( vezi Afganistan, Irak, Kosovo etc.).

O parte din accidente se produc din vina șoferilor; sigur ca este și vina guvernului că nu asigură resurse pentru construirea de drumuri ( drumuri adevărate, nu șosele care după 2-3 luni de folosire au nevoie de cârpeli). Cum am spus și la întrebarea precedentă, interesul financiar este mai presus de siguranța și viața participanților la trafic.
Junior (1.2k puncte)
0 0
Nu ştiu de cine este considerat erou un soldat mort la datorie (faţă de cine?). Şi nici nu ştiu dacă e corect să fie aşa considerat, în contextul nostru. Oricâte sofisme am face, e greu să găseşti vreo justificare pentru prezenţa militarilor români prin Afganistan.
Cât despre accidentele din trafic, e umilitor că o problemă realmente serioasă este ignorată.
0 0
Militarii se supun legilor si regulamentelor militare, iar Romania la randul ei se supune tratatelor si aliantelor din care face parte, prin urmare soldatii care aleg sa participe in teatre de operatii au o misiune de indeplinit fata de normele dupa care se ghideaza aliantele respective. Ok, interesul nostru in Afganistan poate este nul, dar atata timp cat am aderat NATO trebuie sa respectam deciziile care se iau in forurile respective.
Vizavi de starea drumurilor si implicit de producerea accidentelor, acest lucru se intampla din cauza neimplicarii active a politicienilor in ceea ce priveste contractele cu firmele care se ocupa de astfel de servicii. Deja stim ca termenul de terminare a tuturor lucrarilor publice este amanat cu cel putin 1 an. Am observat o schimbare pozitiva in acest sens in preajma alegerilor cand toate termenele de finalizare sunt respectate sau depasite cu putin. Pacat ca nu sunt alegeri mai des...
0 plusuri 1 minus
revin din nou

 cu un raspunss   de ce se moare pe linile ferate?

de ce se moare pe zebre de ce se moare pe trotuar de ce se moare ope intersectii

 de ce?

ce anume nu se invata la scoala de soferi  nu ti pui intrebarea/

?/

pui vina pe sosele   aiureaasta e intrebarea ce o pun eu

 

 desfintam zebrele  ba chiarv  si politia rutiera  ce bnebvoie mai avem ev ea daca nu se respecta minim ul necesar

ce scrie in carte
Junior (575 puncte)
0 0
PS UN MILITAR SAU UN MINER
SAU UN SOFER PE TIRSAU IN CONSTRUCTII   ASTA LE E DESTINUL
NIMENI NU POATE FI RESPONSABIL PT NESABUINTELE UNORA?
0 0
SOLDATUL V FIE OFITER SAU SOLDAT PLIN   E ANGAJAT SI ISI ASUMA RISCUL
 da/
?
il trimite foamea ca nu isi gaseste de lucru  da/
0 0
de ce nu te duci
sa mori de buna voie   la mina  sa citesti la intrare   NOROC BUN SI la iesire sa iesi pe un vagonet ars
1 plus 1 minus
"Cand moare un om e o tragedie..... Cand mor 100 e o statistică!"

Nu ştiu de unde e citatul, dar eu aşa l-am auzit şi cred că din punct de vedere al psihologiei omului este purul adevăr.
Experimentat (3.1k puncte)
0 plusuri 0 minusuri
Probabil mass media doreste sa evidentieze moartea in van pe care o au acesti soldati. Au trecut atatia ani si nu v-ati dat seama ca e vorba de un razboi pentru resurse nu pentru a crea eroi. Au murit 10 soldati, dar puteau trai in pace acasa, asta vor stirile sa semnaleze. Discutii de retragere a trupelor sunt in voga in toata Uniunea Europeana. P.S. Au murit in zadar. lol.
Experimentat (1.7k puncte)
...