Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.4k vizualizari

Vizual observ diferenţe de culoare la gălbenuş şi de consistenţă la albuş. Din punct de vedere al gustului percep şi aici o diferenţă, cel ce provine de la găini crescute în modul tradiţional pare să fie mai gustos (evident conform gustului meu subiectiv), dar la nivel biologic sau chimic ce diferenţe există?

Junior (925 puncte) in categoria Alimentatie
mai simplu, go vegan :D

Gainile de tara sunt hranite natural. Un factor important e si nivelul de stres. Gainile "pe banda rulanta" sunt hranite artificial. Cu "tain" si alte anabolizante. Astfel ca cresc foarte rapid. Adica diferenta dintre "natural" si "chimicareala" :)))  . Una e sa pui sare , piper, chimen, hrean ..si alte condimente la mancare, si alta e sa iei "praf" la plic denumit generic "delicat". "Delicatul " e potentiator de aroma.Adica are puuutine condimente si restu e "chimicareala" Vestitul monoglutamat de sodiu si alte E-uri. Sfatul meu: sare si piper.
1 plus 0 minusuri
Diferența e din punct de vedere chimic: pesticide, erbicide, fungicide, hormoni de creștere antibiotice și alte drăgovenii. Oul din fermele industriale are un gust amărui, iar un ou de găini ce mănîncă și iarbă e dulceag, știu din proprie exeriență.
Ouale produse industrial sunt oua autentice din care iese si noua generatie de gaini ouatoare sanatoase. Diferentele de gust si de aspect se datoreaza rasei si alimentatiei. Se urmareste realizarea unei alimentatii echilibrate, sanatoase si eficiente economic. Daca gainile sunt hranite de exemplu cu faina de peste ouale capata gust de peste, etc. Uneori se adauga in alimentatie coloranti pentru coaja si galbenus. Gainile "folclorice" mananca ce gasesc, inclusiv viermi, larve si produse necomestibile, iar ouale au alt gust si aspect. Biologic sunt la fel cu cele obtinute industrial.