As vrea sa comunici nu numai cu mine dar si cu ceilati exact in acest mod:"[...]"
Ok, am retinut. Voi incerca pe viitor sa fiu mai putin acid.
A spune ca cineva insista in eroare este una si ai spune ca vorbeste aiurea este cu totul altceva...
Pentru mine nici una din aceste expresii nu este jignitoare si nu constituie un atac la persoana. Faptul ca cineva vorbeste aiurea e pur si simplu o constatare, si nu are de-a face cu calitatile personale ale autorului, ci tine de modul de a se comporta. A vorbi cu emfaza despre lucruri pe care nu le cunosti (in extrem a critica din ignoranta) e o problema de comportament, o problema care ar trebui corectata la cei care o au. Nu ma refer la tine acum, ci la toti cei care o fac pe aici.
nu agreez atacurile la persoana dar sunt de-acord sa se combata ideea cu raspunsuri clare sau cu intrebari care sa nu jigneasca persoana...
Nici eu nu agreez atacurile la persoana, ele sunt chiar contrare normelor acestui forum.
In ceea ce priveste interdictia ta privind mesajele mele pe forum si sfatul de a deschide alte subiecte pe aceiasi tema nu o inteleg de loc...
Si eu care credeam ca am explicat motivele suficient de detailat deja ...
Daca esti profesor atunci ce faci cand un elev greseste tu nu dai voie altui elev sa-l corecteze?
In principiu eu nu as da voie, pentru ca vorbim nu de situatia de la clasa (unde toata lumea e prezenta deodata si corecturile se pot face "pe loc"), ci de cazul in care un elev greseste si e trimis acasa cu colegul sau sa se corecteze reciproc, fara sa poata avea supravegherea directa a profesorului. (Asta pentru ca cei de pe forum care cunosc subiectele abordate in probleme nu sunt mereu conectati, deci pana se conecteaza cineva care chiar poate corecta erorile, cei doi "elevi" pot gresi unul mai tare ca celalalt facandu-si rau reciproc in acest sens).
In fond, de aceea nici nu sunt de acord cu raspunsurile mura in gura. Eu sunt avocatul indicatiilor, care se traduc prin intrebari care sa scoata in evidenta ceea ce e nevoie sa faca in continuare cel care a cerut ajutorul.
De exemplu, in loc sa scriu eu bilantul energetic pentru o problema data pentru ca cel care a venit cu intrebarea a gresit, mai bine detaliez prin intrebari aspectele gresite din acel bilant, in asa fel incat raspunsul sa fie gasit de cel interesat, nu sa-l primeasca direct de la mine. Asta e greu de facut si daca nu stapanesti sectiunea de fizica respectiva, nu prea ai cum sa ajuti.
A scrie un bilant fara nici o lamurire, fara a scoate in evidenta ce (si mai ales de ce) lipseste sau e in plus, e riscant din doua motive:
1) poti sa gresesti cand scrii ecuatia (oricine poate gresi)
2) chiar daca e corecta, cel care a cerut ajutor poate sa nu priceapa de ce e corecta si sa o inregistreze mecanic, fara sa fie capabil sa faca el rationamentul necesar in problema urmatoare de acelasi tip.
Aici incercam sa facem oamenii sa invete cum sa abordeze problemele, sa inteleaga de ce se face un pas sau altul in problema. Ecuatiile exacte si valorile numerice sunt secundare.
Un elev nu intelege o problema iar un alt elev zice ca stie el si da un raspuns gresit atunci ce trebuie sa faca un profesor?
Sa dea nota mica si celuilalt elev.
A incerca sa corectezi ceva ce nu cunosti e o eroare de abordare. Poti sa-ti dai cu parerea despre o problema, sa zici, "eu cred/consider ca acolo e asa si pe dincolo", dar asta nu e o indicatie. Asta e doar o parere si va fi tratata ca atare, in plus are valoare doar in masura in care e argumentata. Cand dai indicatii de genul "acolo e asa si pe dincolo", pe langa ca dai un raspuns mura in gura, poti si sa gresesti, ceea ce e, repet, foarte grav la aceasta sectiune.
Acel profesor (daca alti elevi nu stiu sa raspunda) in mod pedagogic pune intrebari susccesive ajutatoare astfel incat interactiv problema sa fie rezolvata.
Aceasta e scopul acestei sectiuni.
Tu ai darul doar de a da cu tifla si ai face pe toti aiuriti si aberanti si fabulisti si etc...
Ok, imi pare rau daca asa pare modul meu de abordare. Voi incerca la aceasta sectiune sa "dau cu tifla" mai putin.
Daca intr-adevar vrei sa ajuti pe cineva in ale stiintei atunci trebuie sa dai dovada de tact pedagogic caci nu toti oamenii sunt la fel de dotati in ceea ce priveste intelegerea unor probleme...
Si a da indicatii eronate e dovada de "tact pedagogic"? Nu e mai cu tact sa spui: "eu as face asa si pe dincolo la cutare punct din problema, pentru ca ... (+ motivatia de rigoare)", daca tot esti constient ca nu stapanesti sectiunea de materie respectiva ? De la asta a pornit aceasta discutie.
Daca raspunsurile mele asa cum sunt, deranjeaza pe cei care vin cu intrebari, n-au decat sa o spuna si eu nu mai intervin in respectiva discutie. Dar sa vad cum altii intervin cu indicatii eronate, e ceva ce nu pot sa nu observ si sa nu incerc sa limitez la maxim. De aici invitatia facuta tie de a nu mai da indicatii la aceasta sectiune. Pune intrebari, da-ti cu parerea, vino cu argumentele tale, dar nu o face ca indicatie, pentru ca se vede treaba ca nu esti destul de calificat pentru aceste domenii. Asta e tot, nimeni nu le stie pe toate. Important este sa ne cunoastem masura fiecare.
[...] aici trebuie sa fim ingaduitori si civilizati indiferent de greselile facute si de insistenta in greseala.
De acord, la modul general pe forumul acesta. Dar la aceasta sectiune, ingaduinta mea fata de indicatiile gresite este practic nula.
Sper ca ati inteles mesajul meu foarte clar.Aici suntem ca sa invatam nu numai stiinta dar si sa ne comporta ca niste fiinte rationale.
Sper ca raspunsurile mele de mai sus sa clarifice pozitia mea si modul meu de a vedea aceasta problematica.
e-