Energia este definită ca fiind capacitatea de a efectua lucru mecanic. Lucrul mecanic se referă la ceva foarte precis: o forță aplicată unui obiect care se mișcă până la o anumită distanță, în aceeași direcție în care se mișcă obiectul. După cum vom vedea, modul în care definim este cumva nesatisfăcător.

L = F * d

unde L este lucrul mecanic, F este forţa ce acţionează asupra corpului, iar d este distanţa pe care aceasta îşi deplasează punctul de aplicaţie.

Dacă împingeți o cutie cu o forță de 10 N (newtoni) în aceeași direcție în care cutia se deplasează pe o distanță de 1 metru, efectuați un lucru mecanic de 10 J (jouli). Și dacă împingeți o cutie, cu o forță de 10 N, perpendicular pe direcția în care se deplasează 1 metru, nu faceți deloc treabă.

Din câte știm, energia nu poate exista independent de particule sau sisteme de particule. Chiar și undele gravitaționale sunt formate din particule teoretice (neidentificate experimental) denumite gravitoni, la fel cum undele electromagnetice sunt alcătuite din fotoni. Energia vine într-o varietate de forme: unele fundamentale și altele derivate.

Energia masei de repaus a unei particule, de exemplu, este inerentă fiecărei particule din univers. Dar toate celelalte forme de energie care există sunt relative (adică depind de ceva). Energia cinetică (a mișcării) este relativă (căci de depinde viteza unui obiect față de altul); energia electrică există în raport cu alte sarcini electrice; energia chimică se bazează pe ruperea și formarea legăturilor chimice. Un atom în stare excitată are mai multă energie decât un atom în stare de sol, dar acea energie poate fi eliberată numai prin emisia unui foton.

Nu puteți face acea tranziție de la o stare energetică la alta fără a conserva energia; energia trebuie să fie purtată de o particulă.

Energia nu este ceva ce putem izola într-un laborator, ci este una dintre numeroasele proprietăți ale materiei, antimateriei și radiației. Energia nu poate fi definită decât în ​​raport cu o altă stare, oarecum arbitrară, și depinde în întregime de suita completă de particule care alcătuiesc sistemul.

Dar o definiție fundamentală, universală? Aceasta este o realizare care se lasă încă așteptată.

Sursa: Ethan Siegel