Talk-show-ul „Punctul de întâlnire”, găzduit de Radu Tudor în fiecare duminică la Antena 3, la orele 19:10, abordează de obicei subiecte politice, care nu au nimic în comun cu ştiinţa şi tehnologia. De ce facem totuşi referire aici la această emisiune? Pentru că în seara duminicii de 13 martie 2011 realizatorul a făcut o excepţie, sub imboldul evenimentelor recente din Japonia, dar şi al ştirilor alarmiste legate de apropierea Lunii de Pământ la 19 martie.

Oreste Teodorescu

Invitaţii: reputatul astronom Magda Stavinschi, timp de 15 ani director al Institutului Astronomic al Academiei Române din Bucuresti şi mult mai celebrul Oreste Teodorescu, realizator de emisiuni de televiziune. Tema: „Ce se întâmplă cu Pământul?".

Dialogul, aşa cum era de aşteptat având în vedere cine erau cei doi invitaţi prezenţi în studio, a luat forma unei mici confruntări între ştiinţă şi ceea ce noi am numi cu indulgenţă pseudoştiinţă, un schimb de idei pe alocuri delicios şi adesea de-a dreptul hilar.

Nu e greu de intuit cine a fost de partea pseudoştiinţei. O să aflaţi că moartea este „o altă stare de conştiinţă”, că fizica cuantică împacă ştiinţa cu religia, că universul este inteligent şi că are şi el o conştiinţă şi că, tot el, universul, este „o fiinţă mai mare” decât Pământul, care este o fiinţă mai mică. Desigur, toate aceste exprimări sunt marca Oreste. E bine că ne linişteşte în privinţa nenorocirilor din lume (nu ştim dacă vorbea de nenorociri de orice fel ori se referea doar la dezastre naturale), căci „ceea ce se întâmplă face parte din planul divin”. Cum oare altfel? De mare efect ni s-a părut monologul despre „casele” în care stau planetele sistemului solar şi modul în care planetele ne influenţează viaţa, unde, sincer, noi am pierdut şirul. „Învăţăturile” nu se termină însă aici...