Telescopul lui NewtonAm ajuns la ultima parte, a şaptea, a documentarului "Eyes on the Skies". Titlul acestui ultim episod: "Ce urmează?" (What's next?). Puteţi afla planurile şi proiectele de viitor ale diferitelor agenţii de profil, precum NASA şi ESA. La observatorul astronomic Las Campanas din Chile va fi construit Marele Telescop Magellan. În California, în 2015 va fi inaugurat un telescop de 30 de metri, o variantă uriaşă a lui Keck. În Europa s-au pus bazele unui telescop uriaş, cu diametrul de 42 de metri. În Olanda este în construcţie Low Frequency Array (LOFAR). Aici fibrele optice vor conecta 30 000 de antene la un supercomputer central. Mai este pomenită şi Square Kilometre Array, instrument care va căuta şi posibile semnale trimise de civilizaţii extraterestre. Pentru că Hubble va funcţiona doar până spre finele anului 2013, era nevoie şi de un succesor - telescopul spaţial „James Webb”, un observator spaţial în infraroşu.

Video: "Cu ochii spre cer" - scurtă istorie a telescopului (6)

În a doua parte a acestui ultim episod ni se prezintă şi tehnicile pe care astronomii le folosesc pentru detectarea planetelor extrasolare, un subiect tot mai prezent în ştirile de ştiinţă din ultima perioadă, cât şi proiectele de viitor ale NASA în acest domeniu.

Sfârşit