Scientia

Scientia terras irradiamus

Newsletter zilnic!

Ultimele intrebari pe QA

Participaţi la concursul "Medicina azi"! (06.02-25.05)! Citiţi regulamentul concursului.


Consumaţi fructe şi legume (şi) pentru o vedere mai bună Imprimare Email
Ştiri alimentaţie
Scris de Scientia.Ro   
Sâmbătă, 19 Decembrie 2009 17:58

fructe si legumeÎntr-un studiu publicat de Institute of Food Technologists al SUA în revista Journal of Food Science se menţionează că un rol important în îmbunătăţirea performanţelor vizuale şi, posibil, în prevenirea bolilor de ochi legate de înaintarea în vârstă le revine carotenoidelor, substanţe naturale, coloranţi de nuanţă galbenă, portocalie sau roşie prezenţi în legumele cu frunze verzi şi în fructele colorate.

Autorii studiului, cercetători de la Universitatea Statului Georgia, SUA, avându-l în frunte pe Dr. Billy R. Hammond Jr., au ajuns la aceste concluzii pe baza rezultatelor mai multor studii privind efectele carotenoidelor luteină şi zeaxantină asupra performanţelor vizuale. Aceste carotenoide joacă un rol important în cadrul funcţionării aparatului vizual uman, iar alimentaţia bogată în aceste subtanţe are efecte benefice şi asupra retinei.



Luteina are un puternic efect antioxidant şi poate filtra lumina albastră responsabilă cu oxidarea cristalinului, iar zeaxantina este cel mai puternic antioxidant localizat la nivelul retinei. Ambele carotenoide reduc riscul apariţiei unor maladii precum maculodistrofia şi cataracta. De asemenea, ambele substanţe îmbunătăţesc contrastul produs de aparatul vizual uman, cât şi acuitatea vizuală şi reduc timpii de recuperare după expunerea la diverşi factori de stres vizual.
În concluzie, consumaţi cât mai multe fructe şi legume, deoarece, pe lângă beneficiile bine cunoscute ale acestei activităţi, un altul, despre care se ştie mai puţin, îl reprezintă efectul pozitiv pe care unele dintre substanţele conţinute de fructe şi legume le au asupra aparatului vizual.

 

Clic mai jos pentru a citi articolul pe site-ul Science Daily:

original_article

 


Citeşte şi:



Ultimele mesaje pe forum
mic exercitiu intelectual: geocentrism vs heliocentrism
Citat din mesajul lui: alexandru n. din Mai 16, 2012, 08:10:31 Şi ca să terminăm odată cu Michelson-Morley:http://www.anti-relativity.com/mmx.htm(pagina include link către raportul original publicat în 1887)[...]Ce anume vrei sa ne demonstrezi cu acest link? Ai cit...
Probabilitate
Cred ca te complici prea mult pentru clasa a 8-a.Aflarea in mod direct a numerelor in intervalul dat (babeste, cum ai spus) nu e complicata deloc. Poate vrei sa zici ceva mai lunga sau mai plicticoasa, dar complicata nici vorba. Cu un spreadsheet se poate face in c...
Problema: oglinda concava
Nu conteaza. Pozitia focarului este la o distanta de 0.5R atat fata de O cat si fata de O', nu? Se schimba doar semnul diferentei de sub modul.
Tangenta despre scrierile lui Ioan Damaschin
Citat din mesajul lui: AlexandruLazar din Ieri la 10:25:56 Eu sunt departe de a minimaliza importanța Sf. Ioan Damaschin în filosofia europeană; cu siguranță scrierile sale au fost un factor de progres, din păcate nu tocmai reprezentativ pentru Biserica acelor seco...
Scientia