În cele mai multe cazuri, cancerul nu este generat nici de alimentaţia deficitară, nici de stilul de viaţă şi nici de gene "defecte". Cercetătorii de la Johns Hopkins University School of Medicine au realizat un studiu asupra a 31 de pacienţi cu cancer şi au descoperit că doar 9 dintre aceste cazuri pot fi legate de un stil de viaţă deficitar, alimentaíe ori de defecte genetice. Restul de 22 de cazuri reprezintă rezultatul hazardului...

Ca urmare, este imposibil de prevenit cele mai multe tipuri de cancer prin schimbări comportamentale ori alimentare. "Dacă două treimi dintre cazurile de cancer sunt explicate prin mutaţii ale ADN-ului care apar la diviziunea celulelor stem, atunci schimbarea stilului de viaţă ori a obiceiurilor poate ajuta în anumite tipuri de cancer, dar nu vor fi eficiente în altele", afirmă doctorul Cristian Tomasetti, implicat în studiu.

Diviziunea celulară are un rol important în reînnoirea organismului. Dar uneori apar erori pe timpul replicării AND-ului care duc la generarea de celule canceroase.

Cercetătorii au studiat 31 de tipuri de ţesuturi pentru a descoperi incidenţa cancerului în acestea. Rezultatul? Cu cât mai multe mutaţii celulare, cu atât mai multe cazurile de cancer.

De exemplu, pancreasul se regenerează mult mai repede decât pelvisul, de aceea numărul mai mare de cazuri de cancer pancreatic. Acelaşi fenomen şi în cazul intestinului gros versus intestinul subţire (celulele din colon se divid de două ori mai repede). "Studiul arată că o schimbare a numărului de diviziuni a celulelor stem dintr-un anumit ţesut este direct corelat cu o schimbare a incidenţei cancerului în acel ţesut".

Aşadar, mai contează stilul de viaţă? Fumatul? Expunerea prelungită la Soare? Desigur, dar ceea ce ne spun cercetătorii americani este un lucru pe cât de banal, pe atât de înfricoşător: deşi stilul de viaţă are un rol important în protecţia faţă de anumite tipuri de cancer, apariţia celulelor canceroase, în două treimi din cazuri, ţine pur şi simplu de hazard.

Acum ne-am mai liniştit un pic, nu?

Sursa: most cancers are cauzed by bad luck