Cometa ISONCometa Ison sau C/2012 S1 va deveni vizibilă în următoarele luni, iar pe 28 noiembrie 2013 va atinge un maxim de luminozitate când ar putea ajunge aproape la fel de strălucitoare ca o Lună plină. Cometa Ison a fost descoperită la 21 septembrie 2012.

Descoperitorii au fost Vitali Nevski (Belarus) și Artiom Novicionok (Rusia) cu un telescop de 0,4 metri de la International Scientific Optical Network din Rusia şi  programul automat de descoperire a asteroizilor, CoLiTec. Cometa va ajunge la periheliu la 28 noiembrie 2013 la o distanţă de 0.012 UA de centrul Soarelui, iar de-a lungul traiectoriei va trece la o distanţă de aproximativ 0,0724 UA de Marte şi 0,429 UA de Pământ, pe 1 octombrie 2013, respectiv 26 decembrie 2013.

La timpul descoperirii magnitudinea aparentă a cometei era de aproximativ 18,8. Prezicerea strălucirii unei comete este foarte dificilă, după primele calcule se credea că va deveni chiar mai strălucitoare decât Luna plină, însă după mai multe observaţii şi noi calcule se crede că magnitudinea aparentă va ajunge până la un maxim aflat undeva între -3 şi -5. În orice caz acest maxim va avea loc atunci când cometa va fi la mai puţin de 1° de Soare, ceea ce va complica observarea ei.

În apropiere de periheliu cometa s-ar putea dezintegra din cauza gravitaţiei Soarelui, deoarece temperatura la suprafaţă va atinge 2700°C, suficient pentru a topi fierul; în plus aceasta va trece de limita Roche.

Cu mult după plecarea cometei Pământul va trece prin aproprierea traiectoriei cometei pe 14-15 ianuarie 2014 şi, deşi este foarte improbabil, particulele rămase pe orbită ar putea cauza un curent meteoric sau nori noctilucenţi.

ro.wikipedia.org/wiki/C/2012_S1