SarutStudiile existente indică existenţa a mai mult de 700 de tipuri de bacterii în interiorul gurii umane. Dar sunt acestea transferate între cei care se sărută? Pare evident că da, în funcţie şi de tipul de sărut. Un studiu publicat în revista Microbiome ne spune şi rata de transfer a bacteriilor.

Pe timpul unui sărut de 10 secunde se pot transfera circa 80 de milioane de bacterii, conform afirmaţiilor cercetătorilor olandezi (care fac parte din Organizaţia Olandeză pentru Cercetare Ştiinţifică Aplicată (Netherlands Oraganisation for Applied Scientific Research)) care au desfăşurat cercetarea.

Pentru a determina transferul bacteriilor, oamenii de ştiinţă au luat mostre de pe limbile voluntarilor (21 de cupluri) înainte şi după ce s-au sărutat vreme de 10 secunde.

Deşi schimbul de bacterii a avut loc atât de rapid în număr aşa de mare (80 de milioane), populaţiile de bacterii au rămas stabile.

Deloc surprinzător, profesorul Remco Kord, cel care a coordonat studiul, a menţionat că sărutul francez reprezintă un caz de  expunere la un număr enorm de bacterii ale partenerului în timp foarte scurt.

Interesant a fost  constatarea că doar anumite tipuri de bacterii s-au localizat pe limbă, în urma sărutului.

Una dintre liniile de cercetare urmărite de cercetători vizează dezvoltarea unor terapii pe bază de bacterii în sprijinul celor care au probleme bacteriene.

Sursa: One kiss - 80 million bugs