(Timp citire: 1 minut)

Sunt situaţii când ai nevoie de baterii tip AA, dar nu ai decât din cele mai mici, tip AAA. Sunt două soluţii, să te duci să cumperi din cele de care ai nevoie ori să foloseşti un truc foarte simplu pentru a rezolva problema. Despre ce e vorba?

Problema cu bateriile AAA este că sunt mai mici decât cele AA. Aşadar, pentru a înlocui bateriile AA cu AAA, trebuie găsită o soluţie pentru spaţiul acela liber.

(Timp citire: 1 minut)

Pentru a salva videoclipuri de pe Youtube există nenumărate soluţii care implică ori să instalezi o aplicaţie ori, mai simplu, un add-on pentru browserul pe care-l utilizezi. Există însă o soluţie mult mai simplă, care nu presupune instalarea de soft ori de extensii la browser (care de multe duc la încetinirea browserului).

(Timp citire: 1 minut)

Există o metodă simplă, pe care o puteţi testa oricând, de a grăbi considerabil viteza de încărcare a bateriei telefonului. Metoda e utilă în special atunci când trebuie să plecaţi undeva rapid şi nu mai aveţi timpul necesar pentru o încărcare clasică a bateriei.

(Timp citire: 1 minut)

Atunci când eşti muşcat de un țânțar ce se întâmplă este că acesta injectează proteine sub pielea ta pentru a preveni închegarea sângelui.

Organismul reacţionează la aceste proteine - şi de aici supărătoarea mâncărime.

Căldura distruge aceste proteine.

(Timp citire: 1 minut)

Dacă eşti unul dintre cei 10 deţinători de telefon mobil căruia i s-a întâmplat să-i cadă telefonul într-un lichid, atunci trebuie să ştii ce măsuri poţi lua pentru a încerca să ţi salvezi prietenul cel mai bun :)

(Timp citire: 1 minut)

Cerneala in apaVă propunem în rândurile următoare să efectuaţi chiar voi următorul experiment simplu. Iată de ce aveţi nevoie: apă, cerneală albastră pentru stilou şi un pic de oţet. Luaţi două pahare transparente. Puneţi într-unul dintre ele apă rece de la robinet.

(Timp citire: 3 minute)

Liniile de camp magneticProbabil că am făcut cu toţii ori măcar am asistat în cadrul orelor de fizică la celebrul experiment cu un magnet bară şi cu pilitură de fier, prin intermediul căruia am observat dispunerea liniilor de câmp magnetic. Iată şi alte câteva experimente interesante cu magneţi.

(Timp citire: 2 minute)

Experimente acasaSuntem atât de obişnuiţi cu presiunea aerului, încât nici nu ne dăm seama că aceasta există. Cu toate acestea, presiunea aerului este destul de mare pentru a îndoi o cutie metalică de băutură răcoritoare. Experimentul următor o demonstrează.

(Timp citire: 2 minute)

Experimente acasăÎnvăţăm la şcoală sau căutăm pe Internet diametrul Soarelui şi pe cel al Lunii, când avem nevoie de asemenea date. Am putea însă să-l determinăm singuri, să putem măsura experimental anumite dimensiuni astronomice? Da. Iată cum...

(Timp citire: 2 minute)

Stalactice si stalagmiteApa saturată de carbonat de calciu (sau alte minerale în unele cazuri) se scurge încet pe pereţii peşterilor. Evaporarea apei lasă în urmă doar mineralul, care în timp se adună şi formează depozite. Când acest lucru se întâmplă cu apa ce curge din tavan, apar stalactitele.

(Timp citire: 3 minute)

ArgintDacă aveţi obiecte din argint sau placate cu argint, ştiţi bine că, în timp, suprafaţa strălucitoare va deveni mată şi întunecată. Acest lucru se întâmplă pentru că au loc reacţii între argint şi substanţele ce conţin sulf din aer. Cum facem argintul să strălucească din nou?

(Timp citire: 3 minute)

Baloane de săpunVă propunem astăzi un experiment de realizat acasă cu baloane de săpun. Toţi ne-am distrat la un moment dat făcând baloane de săpun. Din păcate, acestea, dacă nu sunt purtate de vânt, vor cădea şi la atingerea cu solul sau diverse obiecte se vor sparge.

(Timp citire: 3 minute)

AsfinţitCând cerul este senin, se vede albastru. La răsărit şi la apus însă, culoarea cerului va fi diferită, având diferite nuanţe, în special o nuanţă roşiatică. Vom încerca în experimentul următor să ne fabricăm propriul cer senin, în miezul zilei şi la apus.

(Timp citire: 2 minute)

BaloaneBaloanele sunt fragile. Trebuie ţinute departe de obiecte ascuţite şi de flacără. Flacăra topeşte materialul din care este făcut balonul şi acesta se sparge. Experimentul de faţă va arăta cum un balon poate fi ţinut lângă o flacără şi totuşi va rămâne intact.