Scientia

Scientia terras irradiamus

Forumul Scientia Scientia Q&A Enciclopedia The World Factbook în limba română Blogul Scientia Cătălina Curceanu Blogul lui Mădălin Filip Blog Gabriela Costache Blog Sergiu Vijiala Premiul Nobel Posterele Scientia Canalul YouTube Scientia Donează!

Diferenţa dintre greutate şi masă Imprimare Email
Fizică
Scris de Scientia.Ro
Vineri, 06 Iunie 2008 12:32

Masa unui corp este măsura materiei pe care acesta o conţine. Masa unui lingou de aur, de pildă, este egală cu suma maselor atomilor de aur ce constituie respectivul lingou. Greutatea unui lingou de aur, în schimb, este rezultatul exercitării asupra masei corpului a forţei gravitaţionale. Care e semnificaţia acestui fapt?

Greutatea depinde de locul în care vă aflaţi în Univers. Dacă veţi face o călătorie pe Lună, veţi avea surpriza sa observaţi că aţi "slăbit" brusc, având o greutate mai mică decât pe Pământ pentru că gravitaţia exercitată de Lună asupra corpului d-voastră este mai mică.

Desigur, numărul de atomi aglutinaţi ce vă construiesc organismul rămâne acelaşi, prin urmare emigrarea pe Lună nu este tocmai soluţia pentru slăbitul rapid...

Forţa de gravitaţie pe Pământ are valoarea de 10 Newton/kg. Forţa de gravitaţie pe lună este de 1,6 N/kg.

Formula care uneşte greutatea de acceleraţia gravitaţională şi masă este următoarea:

Greutatea = Masa × Gravitaţia

Citeşte şi: