Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
277 vizualizari
N-am prea citit articole care sa aiba legatura cu biologia si de asta intreb :))
Experimentat (3.5k puncte) in categoria Biologie

1 Raspuns

5 plusuri 0 minusuri

Cel mai bun raspuns
Dovezile sustin in majoritate covârșitoare si unanimitate aproape absolută evolutia speciilor prin selectie naturala a trasaturilor care cresc sansele de reproducere (si implicit transmiterea genelor benefice ). Procesul prin care dintr-o specie rezulta 2 sau mai multe se numeste "speciere". Acesta a fost observat inclusiv pe viu http://en.wikipedia.org/wiki/Speciation

Cu toate astea, pentru a avea loc nasterea unei noi specii se considera ca este nevoie de o bariera de separare a unei populatii pentru o perioada lunga de timp. Aceasta poate fi geologica: o campie separata de aparitia unei vai sau lant muntos, sau driftul continental, sau poate fi legatade obiceiuri adanc inradacinate in instinctele animalelor: Exista insecte care isi depun ouale preferential pe aceeasi specie de planta pe care s-au nascut. Daca dintr-un motiv necunoscut, ouale insectei cad pe frunzele altei plante, puii acesteia vor petrece mare parte din viata pe cealalta specie de planta, aceasta creand o bariera intre cele 2 populatii.

Odata apăruta o bariera, cele 2 populatii nu au nici un motiv sa evolueze in aceeasi directie. conditiile sunt de cele mai multe ori diferite, iar micromutatiile care sunt puse la dispozitie selectiei naturale sunt aleatoare. Daca bariera se mentine suficient de mult timp, in cele din urma cel 2 populatii vor fi atat de diferite incat nu pot avea urmasi fertili in urma imperechierii (vezi caii si magarii) iar in acel moment bariera nici nu mai conteaza. Cele 2 populatii se numesc acum specii si evolueaza independent si in directii diferite.