Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

10 plusuri 0 minusuri
834 vizualizari
Novice (266 puncte) in categoria Biologie
0 0
Daca ar fi cineva interesat... material genetic cu siguranta s-a pastrat dar mai e ceva pana sa manifestam vointa :)

Norman Myers, în cartea The Sinking Ark era de părere că omul provoacă, în medie, 2 dispariţii de specii pe săptămână.

În ultimii 50 de mii de ani, acolo unde a pus piciorul omul, animalele au cam dispărut. În Australia, după apariţia omului pe acest continent, au dispărut 95% dintre animalele mari. Din Europa circa jumătate.

Să fim serioşi: nu există niciun proiect global pentru salvarea speciilor. Încă omul este nemilos cu fauna din care face parte şi în "vârful" căreia se află. Omul încă nu ştie să aibă grijă de el însuşi, fiind perpetuu implicat în diverse războaie (deşi de mai mică intensitate şi mai puţin distructive, pe măsură cu trecerea timpului) - de unde grijă faţă de alte specii?

Şi - decât să ne chinuim să le clonăm, nu mai bine ne-am strădui să le menţinem în viaţă?

8 plusuri 0 minusuri
Din cîte înțeleg --- biologia nu e domeniul meu ---, în prezent este imposibilă clonarea animalelor pe o scară suficientă pentru creșterea șanselor de supraviețuire a speciilor periclitate. Clonările reușite pînă acum au fost nu doar foarte puține, ci foarte limitate și în alte privințe:

- Unele tehnici de clonare nu permit decît producerea de femele, deci sînt inutile în restabilirea speciei.

- Procesele de clonare sînt foarte scumpe, mult mai scumpe decît măsurile de protejare.

- Pentru obținerea unui singur organism clonat viabil procesul eșuează de sute de ori.

- Foarte adesea organismul clonat este defect, are șanse mici de supraviețuire și foarte mici de reproducere, în comparație cu organismele născute natural.

- Spre deosebire de plante, animalele, mai ales cele superioare, au nevoie nu doar de informația genetică stocată în organism, ci și de informații învățate de la părinți pentru a se descurca în mediul natural. Cultura (tradiția) animalelor o fi ea mult mai săracă decît a oamenilor, dar nu este neglijabilă. Dacă scopul este restabilirea unei specii atunci mediul natural și continuitatea culturală trebuie și ele asigurate.

În plus, speranța în dezvoltarea tehnicilor de clonare are un efect negativ imediat: oamenii își pun prea mult nădejdea în clonare și nu se mai îngrijesc de protejarea mediului și a speciilor pe cale de dispariție. Cea mai bună cale de a salva speciile aflate în pericol este să le ajutăm să nu dispară. Ideal ar trebui să nu le lăsăm nici să se împuțineze, pentru că sărăcirea diversității genetice are și ea efecte negative.
3 plusuri 0 minusuri

Este mai ieftin ca sa se protejeze si reproduca "natural" ultimele exemplare decit sa se cloneze altele noi. Bazele de gene contin ADN de la toate speciile cunoscute, dar nu intotdeauna e rentabil sa reinvii o specie daca biosfera ei este deteriorata.
Pentru ca nu sintem capabili sa facem asa ceva.Tu cred si nu doar tu in general asa oamenii cred multe chestii despre rasa noastra dar nici pe departe nu am ajuns buricul pamintului.Ce vedem in filme sint doar filme si atit.Ca sa clonezi animale asa cum vedem in filme mai trebuie sa invatam,sa punem la punct tehnoligii care sa permita asa ceva.Ca am auzit noi ca au clonat nu stiu ce oaie au clonato dar pt asta au avut nevoie deo alta oaie in care clona sa dezvoltat.La speciile pe cale de disparitie unde sa clonezi in ce anume ?in laborator dar inca nu sintem asa de destepti.Si apoi specia aia dupa unde o asezi?Ea trebuie sa aibe un loc in ecosistem,si daca deja spatiul ei este luat de altcdeva ,ca doar de aia dispare ca noi iam luat spatiul ei vital,deci degeaba o clonam.Doar asa sa o tinem in vitrina.Asta este speciile apar si dispar sau doar dispar,nu avem ce face.Daca nu am fi fost noi oamenii ar fi fost o alta specie care la fel ar fi facut.Si nu trebuie sa fii inteligent sa faci sa dispara speciile,trebuie doar sa domini planeta ,sa tii totul sub papuc si in acest timp sa tai si sa spinzuri.Asta facem noi astazi si asta faceau dinozaurii pe vremea lor.Cind dinozauri au disparut a avut loc o explozie de specii,ori au iesit si au evoluat numeroase alte specii care pina atunci stateau ascunse, pitite de frica balaurului.Asa si acum cind noi vom disparea atunci multe specii vor evolua si se vor mari ,se vor dezvolta si etc.Insa se pare ca noi vom disparea ultimii asa ca vom duce la ripa tot ce se afla pe planeta asta.Cam naspa scenariu dar se pare ca tot ce se poate, sa se intimple asa.