Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

5 plusuri 1 minus
436 vizualizari

Fizicianul italian Ettore Majorana a emis ipoteza ca ar putea exista fermioni neutri de spin 1/2 cu proprietatea stranie de a fi echivalenti cu propria antiparticula - adica anihilandu-se reciproc dupa mecanismul cunoscut !

Exista o ipoteza ca neutrino ar putea fi un astfel de fermion, dar pana in prezent problema a ramas nesolutionata.

Iata ca recent o echipa de cercetatori americani au afirmat ca ar fi obtinut dovezi privind descoperirea unui asemenea fermion. Aceasta descoperire ar avea consecinte importante atat teoretice cat si practice.

Senior (8.7k puncte) in categoria Stiati ca?-Fizica

Fermionul este o particula care adera la statisticile Fermi - Dirac, spre deosebire de un Boson. La nivel sub - atomic, materia este rezultata din doua tipuri de particule - fermioni, care formeaza materia si bosoni, care transmit fortele ce modeleaza fizica sub - atomica.

Fermionii (speciali) Majorana, sunt particule adiacente cu fermionii. Ei reprezinta propiile sale antiparticule, deci, fermionii Majorana sunt identici cu antiparticulele lor.

O particula si o antiparticula se anihileaza reciproc atunci cand se intalnesc, iar acest fenomen este perfect valabil pentru toti fermionii cunoscuti. In schimb, la bosoni, fiecare particula reprezinta si propria antiparticula, iar cele doua nu se anihileaza, de unde si caracterul neobisnuit al fermionului Majorana.

Fizicianul Ettore a emis ipoteza in anul 1937, cand acesta solutiona ca pentru a realiza un fermion Majorana trebuie omogenizat intr-o singura particula, un fermion si o antiparticula.

Bineinteles, ipoteza lui Ettore Majorana este considerata ,,nesolutionata,, tinand cont de saltul tehnologic pe care stiinta l-a dobandit, dar, rezulta aceeasi relevanta pe care o detin si grupul de cercetare olandez, cat si ansanblul stiintific de cercetare americano - chinez, Ettore fiind cel care a intuit in mod teoretic pentru prima data existenta neutrinilor.

Noua particula ar putea fi utilizata pentru stocarea de informatii la computerul cuantic si nu numai .http://cuentos-cuanticos.com/2012/0