Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
421 vizualizari

Scientia.ro: Întrebarea este din arhiva Q&A, secţiunea "Ştiinţa pentru copii" (vechiul QA, acum inaccesibil).

in categoria Terra-Univers

Fragmente si resturi de la obiecte cosmice, de obicei comete, care intra in atmosfera si se dezintegreaza pana sa ajunga pe pamant. "Stelele cazatoare" mai sunt denumite si supernove.

In fiecare an, exista doua perioade in care frecventa stelelor cazatoare este mai mare: in mijlocul verii (Perseidele), si la inceputul iernii (Geminidele), ploi de stele cauzate de traversarea planetei noastre a unei zone in care exista resturi de la doua comete ce trec periodic prin acea zona.

Scientia.ro: Comentariul este din arhiva Q&A, secţiunea "Ştiinţa pentru copii" (vechiul QA, acum inaccesibil).

Stelele cazatoare is stele cazatoare... si supernove sunt supernove. Sunt 2 chestii total diferite. Nu baga omu in ceata. :)

Acele stele cazatoare sunt meteoriti. Meteoritii fiind resturi de roca rezultate din coliziunea asteorizilor. In momentul in care acei meteoriti intra in atmosfera terestra, din cauza frecarii mari respectivii meteoriti incep sa se descompuna si lasa in urma lor o dara de lumina. Asta este considerata o "stea cazatoare". Meteoritii care intra in atmosfera terestra nu este obligatoriu sa si cada pe pamant. Sunt care intra in atmosfera terestra ca si o tangenta la un cerc: intra in atmosfera, lasa dara de lumina, si iese din atmosfera, si-si vede de drum mai departe :)

Te rugam sa te autentifici sau sa te inregistrezi pentru a raspunde la aceasta intrebare.