Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.7k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

2 plusuri 0 minusuri
1.3k vizualizari
Va informez privind confirmarea unui alt ciudat efect cuantic - se pare ca ranjetul vicleanului motan Chesire poate calatori separat de motanul insusi !!!

Si iata o frumoasa surpriza - articolul din 2013 in care acest efect era anticipat, il numeste printre autori pe dl. Sandu Popescu,  profesor de fizica la Universitatea din Bristol !

PS: Poate cineva sa ne ofere explicatii mai intuitive decat ofera articolul ?
Senior (8.7k puncte) in categoria Stiati ca?-Fizica

Dlor, faceti distinctie intre realitate si imaginatia observatorului. In exper. mintal propus de Schrodinger, este o "smecherie" usor de identificat, pt ca incertitudinea la care se refera fizicianul nu este in realitate, in cutia in care se afla motanul, ci in mintea sa.... motanul poate fi atat mort, cat si viu. In realitate, motanul nu poate fi decat intr-una din aceste doua stari. Sub acest aspect, mecanica cuantica, impusa de Bohr, Born... este o porcarie, care e evident ca nu se refera la realitatea obiectiva, ci la cum percepe observatorul un fenomen dat.  La fel si cu acesti cautatori de "oua cosmice". Nu au reusit sa explice cauza momentului magnetic la neutron, dar au reusit sa-l desprinda si sa-l plimbe...

Aceste descoperiri, ca si cea cu planetele de la 40 de ani lumina, sunt ca sa-si justifice intr-un fel banii cheltuiti cu cercetarea.