Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
780 vizualizari
Junior (714 puncte) in categoria Terra-Univers

2 Raspunsuri

0 plusuri 3 minusuri
ideea unui uviners holografic e o aberatie, iar teoria stringurilor o  si mai mare aberatie..prin urmare daca intra sau daca nu intra in contradictie nu are nicio importanta!
Deci si mecanica cuantica este o aberatie?
cred ca vroia sa spuna ca teoriile universului holografic si a corzilor sunt doar teorii, momentan nu au nicio dovada experimentala. Cu mecanica cuantica e alta poveste, aceasta dispune de dovezi experimentale solide.
Nu-mi place nivelul de intelegere logica a lucrurilor la voi! Eu am dat prima data un raspuns simplu in speranta ..sau e doar in mintea mea ..ca ce scriu eu e interpretat corect..dar observ ca nu e asa...din cauza ca la romana am avut media 3 . Explic babeste , acolo in titlu avem 2 teorii ..o teorie care sustine un univers holografic..si a 2 teorie ..teoria stringurilor...adica unii sustin una...altii alta..ceea ce intrebi tu e daca s.a gandit cineva sa faca un fel de terci intre aceste 2 teorii..adica sa se intercaleze una cu alta. E la fel cu, am sa dau exemplu  . Eu spun NU iar tu spui DA..iar cineva pune intrebarea... NU si DA intra in contradictie ..nu stiu daca e cel mai bun exemplu... Sau alt exemplu poate e mai bun ...tu faci o bicicleta...eu fac o caruta...care pana la urma amandoua fac acelasi lucru...ma fac pe mine sa ma deplasez...si cineva pune intrebarea...caruta si bicicleta intra in contradictie... O fi intrand ! Vreau mult mai multa logica de la voi!
bre, teoria corzilor are mai multa acceptare si din cate am inteles yo, este destul de bine inchegata teoretic,  iar cea holografica mult  mai putin, si una si cealalta la varful lor sunt gandite de baieti cu peste 140 de iQ,  care incearca sa impinga hotarele cunoasterii , deci, putin respect .

Lumea cuantica pare absurda pt. logica bunului simt, au putine in comun coada vacii si teoria corzilor.
eu am inteles ca au iq de 140,  dar niciuna din teorii nu e valabila..pe mine nu ma intereseaza daca nu e verificata ..teoria e din start proasta..vrei sa incep iar cu logica? eu ma bazez mult pe logica..si aflu instant daca ceva e posibil sau nu . daca bing bang.ul e produsul teoriei corzilor....am citit teoria ...nu e buna...de fapt ca exemplu sa.l inteleaga toata lumea cineva s.a gandit cum ca 2 corzi care se misca..practic s.au atins una de alta...si din aceasta atingere a rezultat acea scanteie numita bing bang care a produs universul....in locul corzilor poti pune orice...si 2 bucati de ceolofan care adie in bataia vantului si cand se ating se produce ceva..si uite asa a luat fiinta universul... pai daca acele corzi s.au ciocnit o data...inseamna ca ajung una la alta..daca ajung una la alta..inseamna ca se pot ciocni mereu..inseamna ca produc bing bang.uri mereu...si de ce ma rog ..din atingerea acestor corzi se fac universuri si nu fesuri de ski..din infinitatea de posibilitati de ce  din aceasta atingere rezulta universuri..problema nu e asta...problema e alta....ca daca am 2 stringuri...cum se comporta ele? daca ciocnim una de alta dupa ciocnire...normal in timp ar trebui sa.si piarda din forta..si sa nu se mai balanseze...pana la oprire chiar de am avea 1milion de corzi prin ciocnire isi pierd din balans...si ajung intr.un final sa se opreasca si sa stea asa fara niciun rost....deci  daca am avea niste corzi...cineva cand s.au contruit le.a dat si un bobarnac...sa se miste...ca ele apoi sa se atinga..da cine e acel cineva care face corzi si le mai si imprima o forta?  pe ala il caut eu! orice teorie ai face..orice scenariu ..pana la urma ajungi la un cineva..cu un motiv bine intemeiat care face aceste lucruri...nu reusesc insa oricat de departe merg sa ii inteleg motivul pentru care pe mine ma pune sa.mi bat capul..eu stiu ca exista...problema e una...nu cunosc motivul pentru care a facut atata deranj...ce face cu deranjul!
si inca un lucru.. de ce oamenii cand incearca sa vada ce e in spate..mereu pleaca de la premisa ca un 1 la facut pe acest 1?chiar de ar gasi acel 1 care la facut pe acest 1...o sa constate ca mai e un 1 care la facut pe acel 1 care la facut pe aceast 1..si apoi un alt 1.... o sa aibe un infinit de 1. mai bine s.ar gandi cum faci din 0 un 1...pentruca altfel  asta cu 1e la infinit....sau mai exista varianta sa mearga din 1in 1pana da de vinovat...dar nici teoria asta nu tine...pentru ca pe acel vinovat la facut un alt 1 pe care la facut un alt 1. deci trebuie vazut cum faci din 0 un unu ca sa inchizi problema!
si am 2 ipoteze de lucru...cum s.ar putea gasi ...cum din 0 faci 1... in fizica cuantica desi nu am citit nimic si nici nu ma intereseaza....stiu atat ca in fizica cuantica...legile sunt diferite iar lucrurile se comporta altfel decat in fizica normala....acolo ar putea sta cheia acestui mister...cu legile din fizica normala...problema nu se poate rezolva...prin urmare  aceasta problema cum din 0 faci 1o vei gasi ori in fizica cuantica..unde legile fizicii au alte proprietati... iar fizica cuantica se refera la corpuri extrem de mici ...asta e prima varianta..si varianta 2 e la o fizica cu o scara mai mare decat cea normala cea ce se petrece in universul nostru...adica daca  iesi din universul nostru la o scara mult mai mare decat cea a unui univers......  ,fizica sunt convins ca are alte legii...si acolo poti descoperi legea prin care pe 0 il poti face 1. asta e teoria mea marca inregistrata  despre optiuni!
In fizica cuantica legile sunt aceleasi ca si in fizica clasica, difera doar valorile pe care le pot lua diferitele marimi: aceste marimi pot avea doar valori bine definite (nu pot lua orice valoare). De exemplu energia electronilor ce orbiteaza in jurul nucleului atomic poate fi doar cu anumite valori (nu poate fi orice valoare) si este specifica fiecarui tip de atom.

Teoria dumneavoastra cu universurile din ce in ce mai mici nu prea tine la nivel atomic, aici gasindu-se legile de comportament a componentelor atomice. Se stie deja ca celulele corpului sunt alcatuite din molecule, iar moleculele sunt alcatuite din atomi. Nu imi vine a crede ca atomii ar reprezenta un univers in miniatura, deoarece componentele detectate prin spargerea oricarui atom sunt aceleasi, si nu sunt atat de numeroase ca si moleculele cunoscute in universul cunoscut.

Nici eu nu stiu cat de clar am fost in exprimare, chiar daca nu am avut 3 la limba romana.
Fizica cuantică, revenind, studiază fenomenele la nivel atomic şi subatomic, electroni, protoni, muoni şi quarci – materie – fiind simultan şi unde. Un observator care îşi fixează la un moment dat ocularul microscpului pe un proces viu, se va găsi în faţa paradoxului cuantic că o particulă se poate afla, probabilistic, în mai multe locuri în acelaşi timp! Dar când încearcă să facă măsurători, în chiar momentul observaţiei, particula urmărită „îşi alege” un loc, în care se lasă observată, ca prin miracol…. ( asta e dintr-unarticol stiinta si tehnica)articolul e foarte lung si explica exact aceste legi altfel alte fizicii cuantice..de fapt nu explica nimic... Sunt pur si simplu alte legi..daca acolo pot exista 2 particule in acelasi timp in 2 locuri diferite.. deja e destul sa-mi dau seama ca si exemplu cum faci din 0 un 1 nu mai pare ceva atat de ciudat!
Dane, imi dau seama dupa raspunsul tau ca esti mai tare decat mine. Simt ca esti mai tare decat mine  la limba engleza. Nivelul meu de intelegere a lucrurilor a ajuns pana la intrebarea pe care am pus-o. Nu stiu cumm s-a transformat primul 0 in 1 si nu simt destula curiozitate in mine sa gasesc o explicatie logica la o astfel de transformare. Imi dau seama ca te simti destul de singur stiind ce stii, dar poate ne ghidezi prin intrebari sa aflam si noi ce stii tu :) Sa nu fie intrebari prea grele, pentru ca ne-ai bloca :).

Ca si chestie ajutatoare pentru intrebarile viitoare ale tale, iti mai zic ca sunt convins de faptul ca exista ale legi si alte realitati perceptibile de cei care transforma 0 in 1.
0 plusuri 0 minusuri
Amandoua teorii sunt in contradictie cu realitatea.
Vad ca stii care-i realitatea... Zi-ne-o si noua, sunt curios sa aflu pareri competente.
Pune o noua intrebare despre realitate si voi raspunde.
Ce as putea intreba despre realitate? Oricum nivelul suplimentar de cunostinte pe care mi l-ar aduce explicatiile nu cred sa depaseasca cu mult nivelul pe care il pot intelege, adica lectiile nu servesc decat celor care stiu deja ce au invatat (de obicei pe propria piele). Sau un nivel de cunoștințe prea avansat față de nivelul curent ar avea același efect cu cel al steroizilor asupra corpurilor. Din nefericire sistemul de invățământ public la noi este "steroidizant".
Realitatea mea e cea "adevarata"!Glumesc, desigur, dar vad ca unii chiar cred ca detin adevarul absolut.

Teoria stringurilor are o problema paradigmatica, nu poate fi testata experimental.Pentru mine mai are o problema, de ce doar 11 dimensiuni, dar asta este, mai degraba, problema mea decat a teoriei.