Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter

3,396 intrebari

6,605 raspunsuri

15,061 comentarii

2,149 utilizatori

Intr-o celula din corpul uman energia obtinuta din ciclul Krebs este eliberata treptat pentru ca daca ar fi eliberata spontan celula ar fi distrusa. Credeti ca o eliberare brusca de energie in urma proceselor metabolice ar putea cauza combustie spontana?
a intrebat emi2 Novice (110 puncte) Mar 6, 2014 in categoria Medicina - Sanatate

Energia se elibereaza treptat deoarece  exista un feedback negativ intre nivelul energetic existent in celula si activitatea energogena a mitocondriilor. Enzimele implicate in producerea energiei sunt inhibate/inactivate in prezenta unei cantitati suficiente de energie.  Nu stiu daca tine si de permeabilitatea membranei mitocondriale pentru substrat, dar in parte depinde de numarul de mitocondrii per celula.

Ce s-ar intampla cu o celula ce ar avea mare surplus de ATP? Buna intrebare. In mod normal este reglat genetic si de catre comunicarea intercelulara si tisulara cat ATP produce o celula, dar daca am introduce mult ATP intr-o celula?

acum imi dau cu presupusul.

Cancerul apare in situatii opuse, in conditii grele, hipoxie, agresiune constanta asupra celulei, inflamatie de lunga durata, celule epuizate.

Daca o celula ar avea surplus de ATP ce ar face cu el?

Ar folosi cineva acel ATP? Produs intermediari/inruditi ai ATP-ului sunt mediatori secundari care transmit diverse mesaje de la membrana in interiorul celulei. Daca ar creste ATP-ul, ar creste si acestia. (AMP ciclic, desi obtinerea acestuia este declansata de catre adenilat ciclaza care nu cred ca se activeaza spontan). Poate s-ar activa in unele conditii.

Legaturile macroergice, ATP-ul reprezinta o sursa de energie pentru ca este moneda universala de schimb a celulei in diverse reactii. Legatura macroergica are niste proprietati mai speciale, in momentul cand se rupe, e ca si cum da un impuls altor molecule sa-si modifice conformatia. Exista un situs de legare pentru ATP in moleculele ce il utilizeaza, astfel ca odata saturate acele situsuri, ATP-ul ramas liber se poate converti spontan urmand legea echilibrului reactiei reversibile intre reactivi si produsi de reactie.

ATP elibereaza energie pentru cine stie cum sa provoace aceasta, astfel combustia iese din discutie.
a raspuns adia Junior (369 puncte) Iul 6, 2014