In zilele noastre se foloseste termenul de "fiabilitate": cat de greu se strica, cat de usor se repara, cat de mici sunt costurile de intretinere.
Aici intra in discutie mai multi factori:
- tipul de autoturism: berlina, de teren, SUV, mini, etc. Deoarece, in functie de scopul in care au fost create, au fost realizate din materiale mai rezistente sau nu.
- drumurile pe care este condus in mod obisnuit automobilul in cauza. Daca drumurile tale zilnice includ o si sosea de cativa km plina de gropi, atunci suspensiile se vor strica repede, asta va afecta caroseria, iar daca drumul este unul de tara plin de praf si nisip, atunci nici motorul nu va avea o viata asa de lunga.
- stilul de condus. Sunt soferi care au un stil de condus mai brutal si altii care conduc mai "soft". De ex. cei care conduc mai brutal, de obicei: la pornire nu lasa deloc motorul sa se incalzeasca putin, accelereaza puternic si franeaza brusc, se incadreaza in curbe fara viteza adecvata fortand masina sa ramana pe traiectoria corecta, etc.
- conteaza chiar si zona geografica unde este condus in mod obisnuit automobilul: zona deluroasa/de munte sau de campie, zona cu aer mai poluat sau mai curat, zona cu ierni mai grele sau mai usoare, etc.
-etc.
In principiu, nu putem generaliza spunand: modelul de masina X va merge garantat un milion de km. Sunt multi factori care, pe termen lung, au un efect important asupra masinii.
Cunosc un doctor care a avut in trecut o Dacie 1300 cu care a facut 1.000.000 km. Bineinteles masina a avut parte de-a lungul timpului de reparatii, inclusiv la motor.