Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter


3,396 intrebari

6,605 raspunsuri

15,061 comentarii

2,149 utilizatori

Predictie in ceea ce priveste costul biletelor de avion.

1 plus 0 minusuri
491 vizualizari
Dezvolt. Ma voi referi doar la zborurile din Europa catre Europa. Este limpede si clar pentru toata lumea ca daca se achizitioneaza un bilet cu 5-6 luni in avans acesta este mai ieftin. Si chiar daca il iei in acea zi sau cu o zi inainte (in cazul in care locurile din aeronava nu prea sunt ocupate). Apoi am observat ca in cazul companiilor de linie ca aceste preturi nu variaza foarte abrupt odata cu apropierea de data calatoriei. Sunt siderat in ceea ce priveste costul biletelor la companiile low-cost. Le inteleg politica de a nu merge cu avioanele goale in lunile oct-nov sau martie-aprilie, si de aici preturi de genul 19 Euro Bucuresti Londra desi la pretul asta nici taxa de aeroport nu este suportata. Ce nu inteleg este cum poate ca ieri un bilet sa coste 220 Euro, azi dimineata 240 si seara 270 pe aceeasi ruta in aceleasi date. Sunt programe care cresc automat pretul in functie de cate cautari sunt pe o anumita ruta? Ma indoiesc ca ar exista un consiliu director sau chiar o persoana care ar semna aprobari ale schimbarii pretului din ora in ora. Sunt perfect de acord ca totul se bazeaza pe cerere si oferta. Companiile stiu ca pe datele de 23-24 decembrie (de exemplu) lumea calatoreste deci va fi o cerere mare de bilete. La fel si pe 4-5 ianuarie. Din nou, admit ca daca pe o ruta nu exista concurenta, acea companie sa puna un pret corect din care sa obtina profit (nicio companie nu este societate de binefacere). Si plusez cu alta intrebare. Cam cu ce perioada inainte ati cumparat cele mai ieftine bilete?
a intrebat Emi Chelariu Junior (943 puncte) Oct 16, 2013 in categoria Economie - Afaceri
editat de Emi Chelariu Oct 16, 2013
Initial am crezut ca este o intrebare legata de economie, afaceri, marketing, etc. dar cred ca mai degraba trebuia sa pun intrebarea la Tehnologia informatiei. Site-urile companiilor low cost folosesc cookie-uri. Daca doar cauti sa vezi cat costa un bilet, sau daca din motive de miscat mai greu nu finalizezi o comanda si expira timpul, cand reiei comanda peste 2 minute pretul este mai mare (au aflat ca cineva este interesat de acel zbor si au plusat). In felul asta ei fac bani. Dar tot in felul asta risca sa se decredibilizeze.
Devine un blog aceasta intrebare. Am mai cugetat. Se prea poate ca aceste companii sa vanda un calup de locuri la un anumit pret (mai mic). Dupa ce se vand aceste bilete sa se treaca automat la un pret mai mare, samd.
V-ați dat singur două răspunsuri la întrebare. Sînt curios dacă sînteți mulțumit de ele și pe care îl veți alege ca fiind cel mai bun.

Lăsînd ironia la o parte, cînd vreți să faceți comentarii la întrebarea pusă apăsați pe „Comentează” de sub întrebare. Pe „Răspunde” apăsați cînd aveți de dat un răspuns propriu-zis. Ce puteți face acum e să vă editați răspunsurile și să le transformați în comentarii, pentru a pune lucrurile în ordine.

(Între timp s-a rezolvat.)
1. Nu sunt multumit de niciun raspuns de-al meu . Chiar m-as trimite la loc si mi-as pune 3 daca as putea. Pentru ca am ramas la fel de nedumerit. Am crezut ca nu are nimeni un raspuns cert. Ambele mele raspunsuri sunt incerte: "se prea poate", " risca sa", etc. Si cred in continuare ca cine cunoaste raspunsul nu vrea sa il dea, nu are voie (din motive contractuale) sau nu a citit intrebarea mea.

2. Cred ca s-a ocupat deja altcineva de editare si transformare in comentarii si nu raspunsuri. Multumesc administratorului ca a facut acest lucru in locul meu. Si am retinut observatia.

3. In SUA se poate oarecum intui cum evolueaza preturile. In sensul ca acolo se stie ca daca poti sa iti amani un zbor, sa nu-ti cumperi vineri sau duminica. Pentru aceste zile companiile mari achizitioneaza bilete angajatilor detasati in interesul serviciului in alte orase decat cele de domiciliu.

4. Referitor la subiectul intrebarii, nu ne impartasiti nimic din experienta dumneavoastra?
4. Nu am zburat niciodată cu un low-cost și nu știu cum variază prețurile. La liniile aeriene „normale” de obicei îmi cumpăr biletul cu multe luni înainte, cînd prețurile nu se schimbă de la o zi la alta.

Dar cel puțin în principiu este posibil ca prețurile la low-cost să se schimbe automat, în funcție de cerere. Chiar și la companiile mari prețurile se calculează automat. A fost de curînd o știre cum că nu știu care companie a vîndut din greșeală (chestie de programare sau de numere introduse de angajați) o mulțime de bilete la prețuri de nimic sau gratuit. Au fost nevoiți să-și onoreze oferta, altfel dădea rău la imagine. Cine a apucat să cumpere biletele acelea greșite a fost om fericit.

PS. Am găsit, era vorba de United, care acum o lună a vîndut timp de două ore bilete gratuite, doar cu o taxă suplimentară de 2 dolari jumate pe fiecare zbor.
http://articles.latimes.com/2013/sep/13/business/la-fi-mo-united-honor-super-cheap-tickets-sold-by-mistake-20130913
Domnu Emi vad ca sunteti indignat ca nu vrea nimeni sa va dea un raspuns.

Exista mai multe variante, lumea de aici ori nu zboara cu low-cost ori nu zboara deloc, ori nu au dat importanta diferentelor de preturi. Eu am incercat sa evit subiectul pt ca la fel ca domnul Adi nu folosesc low cost, nici nu cumpar bilete din avans.

Te rugam sa te autentifici sau sa te inregistrezi pentru a raspunde la aceasta intrebare.

...