Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
494 vizualizari
Îmi mai arunc ochii din când în când pe ştirile din ştiinţă. Pare că se descoperă mereu lucruri noi, dar ce progrese semnificative s-au făcut, dacă s-au făcut?

Am doua favorite de nominalizat pentru ultimul deceniu:

- confirmarea bosonului Higgs, care reprezinta atat un "breakthroug" spre un domeniu relativ nou (mai ales experimental), cat si o consolidare a Modelului Standard - care dovedeste ca ceea ce am construit in ultimul secol in fizica nucleara este corect si poate fi dezvoltat in continuare (de ex. in directia supersimetriei si gravitonului);

- aplicatiile la cuplarea cuantica/quantum entanglement. Chiar si in conditiile in care nu intelegem 100% cauza fenomenului, s-au facut progrese rapide spre aplicatii spectaculoase.

Referinte: http://www.scientia.ro/stiri-stiinta/80-fizica/5468-teleportarea-cuantica-transferul-bitilor-cuantici-la-o-simpla-apasare-de-buton.html