Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

0 plusuri 0 minusuri
707 vizualizari
Profesorul si elevul sunt implicati in fenomenul cunoasterii.

Cercetatorul este implicat in fenomenul gasirii cailor si elementele cunoasterii.

Am observat ca in acest site avem de a face cu prima categorie. Trebuie spus insa ca stiinta nu inseamna doar cunoasterea didacticista, ci si cercetarea in sine a lumii...

Este usor sa punem intrebari deja puse. Este usor sa dam raspunsuri deja existente.

Cercetatorii au insa o alta optica. Ei dau raspunsuri la intrebari inca nepuse!
Novice (176 puncte) in categoria Cultura Generala

1 Raspuns

0 plusuri 0 minusuri
In Spania se face deseori referire la alocarea de fonduri mai mari pentru i+d+i pentru ca doar prin felul acesta o natiune poate progresa. Ce inseamna i+d+i? Investigacion+desarollo+innovacion, in romaneste investigatie+dezvoltare+inovatie

  Exista deasemenea un departament foarte important in ministerul dezvoltarii care se ocupa DOAR de aceasta problema. Investigatia adica cercetare, dezvoltare, adica punerea in practica a rezultatelor cercetarii si inovatie care inseamna imbunatatirea rezultatelor obtinute in urma cercetarii.

  Dupa cum vezi, nu are nimic de a face cu educatia, ceea ce tu numesti "cunoastere". "Enseñanza" , (educatia), are propiul minister care se ocupa de a aduce cunoasterea prin intermediul profesorilor la nivelul bancilor din scoli, dar cercetarea este un nivel mai sus de educatie, unde ajung doar cei intr-adevar talentati care chiar vor sa faca munca de cercetare. Nu zic ca asta e cel mai bun sistem din lume dar in opinia mea mi se pare cel mai logic. In concluzie, cunoasterea cu cercetarea desi asemanatoare, fac parte din domenii distincte de activitate. Votez prima varianta.

  EDIT: un detaliu. Cercetarea in sine nu cauta o utilitate practica a ceea ce descopera, pur si simplu doar isi largeste orizontul adaugand cunostiinte noi deasupra celor existente, pe cand dezvoltarea si inovatia aplica noile cunostiinte in practica pentru progres in general.
Junior (661 puncte)
0 0
Ai perfecta dreptate.
Ce ma intristeaza este modul cum cei trecuti prin scoli de specialitate refuza orice discutie despre cercetarea stiintifica, investigatia stiintifica, ideea stiintifica...
Neimplicarea in cercetare transforma inginerul in interpret, desi ca cercetator ar fi fost un posibil compozitor (facand aluzie la muzica).
0 0
Din păcate și din nerozie, în România de după rinvoluție, guvernanții au pus accentul pe, și finanțat : astrologia, credința obscurantistă, facerea de puradei, iar rezultatul: alba-neagra, Donnez-moi s'il vous plaît, îmbulzeală la pupat de moaște.
1 0
la noi in tara sunt realmente putine domenii de activitate cu care ne putem lauda ca se face cercetare. Multe inventii sau descoperiri apar doar pentru ca avem minti deosebit de talentate care reusesc mai mult prin resurse proprii. Intra doar pe pagina M.I.T (http://web.mit.edu/) sa vezi la ce nivel se face cercetarea in alte parti ca sa intelegi ca la capitolul asta suntem un mare zero barat. Si mai e o vorba, ca romanul se misca numai daca este platit si cum la noi bani pentru asta nu prea da nimeni...acele minti stralucite ajung sa se realizeze in alte tari. Inginerul ala de care vorbesti ca refuza sa iasa din fisa postului demonstreaza ca este inginer doar pentru ca la un moment dat s-a gandit sa-si asigure un post caldut pentru viitor, atat si nimic mai mult, nu este atractie catre acea meserie. Si exemple sunt sute, intre cei care aleg o facultate, penduland intre medicina si ASE, sau politehnica si drept. Domenii fara nici un fel de legatura, dovada clara ca se gandesc doar sa-si asigure ziua de maine.
...