Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

4 plusuri 0 minusuri
946 vizualizari

Oricine a avut de-a face cu o editură ori tipografie ştie că e o diferenţă enormă între costul de producţie al unei cărţi şi preţul de librărie. Totuşi, în funcţie de calitatea hârtiei, nr pagini, de copertă şamd, editurile mai pot argumenta că, vezi doamne, trebuie să aibă şi ele un profit, într-o lume ce nu mai citeşte.

Dar de ce sunt cărţile electronice atât de scumpe, de multe ori la fel de scumpe ca cele print? Căci nu mai există niciun cost să faci o copie după un document electronic.

Pe de altă parte, mă întreb, nu există o reacţie firească a cumpărătorilor, de vreme ce sunt atât de scumpe cărţile electronice, să cumpere, dacă vor o carte, varianta print? Dacă tot dau banii, măcar să cumpere un produs care a costat ceva pe partea de manufactură...

Senior (11.9k puncte) in categoria Economie - Afaceri
2 0
Mai exista un motiv: dreptul de autor asupra ideii din cartea respectiva!
Imagineaza-ti o carte de calitate, cu coperti de lux  ,litere aurite, caractere speciale etc... dar cu o insiruire de cuvinte aleatorii. Cat ar costa? ...
Ideea e urmatoarea: cine scrie o carte nu vinde HARTIE , ci vinde o IDEE!
Or asta e SCUMP! O carte valoroasa poate fi scrisa si pe hartie igienica tot valoroasa va fi! :)
2 0
Intrebarea asta mi-am pus-o si eu. Drepturile de autor nu justifica un pret egal cu cel pe print, o buna parte din costul cartii tiparite fiind cel cu editarea. Din aceasta cauza n-am cumparat niciodata o carte electronica. Mai ales ca multe asemenea carti se gasesc gratis, e netul plin.

2 Raspunsuri

3 plusuri 0 minusuri
Cred ca raspunsul este foarte simplu: din cauza lacomiei editorilor.
Junior (661 puncte)
6 plusuri 0 minusuri
Problema sta in felul urmator: majoritatea cartilor inca se vand mai mult in format fizic decat electronic. Prin urmare distribuitorii formatului fizic aduc mai multe venituri autorului decat distribuitorii formatului electronic. Astfel, ei pot cere ca formatul electronic sa aiba acelasi pret ca cel fizic, amenintand cu nedistribuirea celui fizic in caz contrar. In momentul cand vanzarile pentru format fizic vor fi suficient de mici pentru ca distribuitorii sa nu mai poata face astfel de presiuni, altfel se va pune problema.
Novice (289 puncte)
0 0
Pretul se formeaza in raport de cerere si oferta. Atata timp cat sunt multi care cumpara, pretul va fi mare. Pot fi "vanzatorii" cat de lacomi vor ei, daca nu da nimeni bani pe porcariile pe care le vand se duce la vale tot profitul (mic sau mare).

Si ca sa intelegi si mai mult fenomenul, trebuie sa te informez ca pretul nu are nimic de-a face cu costul de productie ci cu cat vinde concurenta. Dimensiunea costului de productie e doar factor care influenteaza decizia de-a mai produce sau nu. Daca eu fabric limonada si pe mine ma costa 1 leu sa fac o sticla de 2l, eu n-o s-o vand nici cu 1.2 lei nici cu 1.5lei, o s-o vand cu cat o vinde si vecinul...(adica 3 lei) Faptul ca stiu ca o sa am profit mare e si motivul pentru care m-am apucat de facut limonada. Asa gandeste afaceristul. Presiunea concurentei e cea care da pretul in jos, din dorinta de acaparare a pietei. Cu cat concurenta intre ofertanti creste, cu atat pretul scade. (de aceea pe o piata de monopol vor fi preturi mari) Invers, cu cat sunt mai multi cumparatori, cu atat pretul creste.
0 0
Mai există şi o altă explicaţie, care a s-a dovedit corectă în mai multe cazuri, cum ar fi preţurile la benzină ori la plasme  - şi anume înţelegerea între comercianţi.
Dar eu cred că răspunsul Gabrielei este sugestiv: dacă pui un preţ mare pentru ceva nu e valorizat ca atare, nimeni nu cumpără. Şi în România cărţile electronice nu se cumpără. Dacă s-ar vinde cu 5 lei, atunci aş cumpăra...
...