Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.6k vizualizari
Am mai discutat pe aici despre cât de lipsite de sare şi piper sunt de foarte multe ori orele de fizică în şcolile din România şi poate nu numai la noi.

Mă gândeam să încercăm să facem un soi de inventar al fenomenelor din fizică care intervin în funcţionarea diferitelor părţi componente ale unui automobil şi pe care profesorii le-ar putea folosi la clasă pentru a face mai digerabile anumite aspecte teoretice din fizică (ori invers, pentru a exemplifica, când se ajunge la un anumit capitol, aplicaţii practice ale unei legi sau ale unui principiu dintr-o anumită zonă a fizicii).

Funcţionarea automobilelor moderne se bazează pe punerea în practică a unui mare număr de principii din mecanică, electrică, termodinamică , hidraulică şi, mai nou, electronică şi probabil şi din alte subramuri ale fizicii.

Care sunt legile şi principiile fizicii care vă vin în minte şi care explică funcţionarea anumitor componente ale unei maşini?
Senior (8.1k puncte) in categoria Auto - Moto
1 0
Unui adolescent probabil că poţi să-i exemplifici destul de elocvent folosind o maşină, câteva din principiile şi legile fizicii. Dar nu cred că este valabil şi în cazul unei adolescente! Dar fizica este extrem de palpabilă, există foarte multe exemple vii chiar lângă noi, care scot frumos în evidenţă aceste principii şi legi, aşadar nu e nevoie să ne limităm doar la o maşină. Fizica, din punctul meu de vedere, este cea mai frumoasă şi mai practică dintre disciplinele ştiinţifice, tocmai pentru că ne înconjoară la tot pasul. Vorba lui Feynman, frumuseţea capătă o altă complexitate odată cu înţelegerea profundă a complexităţii!
0 0
Dacă fizica e atât de "palpabilă" precum spuneţi, atunci cum de majoritatea elevilor termină liceul fără nicio idee despre aplicabilitatea noţiunilor teoretice din această disciplină în viaţa de zi cu zi? Poate exagerez spunând majoritatea, dar sunt foarte mulţi...

Aşa că cineva ar trebui să arate mai des cu degetul către aceste exemple "de lângă noi", cum le spuneţi dvs.

Cam asta îmi propusesem când am pus întrebarea...acum să vedem cine către ce va arăta...
1 0
Probabil că vă referiţi la elevii care termină liceul fără nici o idee despre nimic, nu doar despre fizică şi aplicabilitatea ei. Cea mai mare vină pentru asemnea rate ale rebuturilor o poartă sistemul de învăţământ, care în afara unei dezorganizări groaznice a informaţiei, mai are şi foarte multe cadre care sunt foarte slab pregătite. Eu m-am uitat prin manualele fetei mele în clasa a 6-a şi m-am luat cu mâinile de cap, materia este foarte prost organizată, lecţiile practic sunt foarte puţin tratate, sarcina căzând asupra profesorului, iar acesta de multe ori nu reuşeşte să fie clar înţeles.
1 0
Perfect de acord!

E trist că nu se dă drumul la un program în ministerul de profil pentru nişte manuale scrise în ideea de a forma copii care să priceapă ce se întâmplă în jurul lor...nici nu ar fi tocmai greu, având în vedere că Internetul e plin de explicaţii pe înţelesul tuturor aproape pentru orice, şi multe mai sunt disponibile şi gratuit...să nu poţi nici măcar să localizezi modelele de succes şi să te inspiri din ele, asta da lipsă de organizare şi viziune.
0 0
Fizica e mult mai frumoasa cand e explicata la modul "concret".
Desi se poate folosi exemplul cu automobilul pentru a arata aplicabilitatea multor principii, totusi asa cum se spunea foarte bine depinde si de personalitatea elevului.
In plus este EXTREM de important STILUL profesorului.
Personal, mi-a placut fizica si matematica pentru ca-mi placea cum explicau materiile respective.E adevarat ca si s-a "potrivit" stilul lor la mine, in sensul ca intelegeam tot ce spuneau si ma facea sa fiu interesat de subiect.
Am impresia ca intrebarea nu este pusa degeaba! Invatamantul lasa de dorit mult in zilele de azi.De exemplu materiile care fac referire la punerea in practica a TEORIEI sunt din ce in ce mai putine.Desi e adevarat, depinde de profilul liceului, totusi imi amintesc cu placere de orele de practica de atelier sau de laborator unde faceam tot felul de "aplicari" de la orele de fizica sau matematica.

1 Raspuns

1 plus 0 minusuri
1. Principiile mecanicii, legat de tot ce înseamnă solicitări, deplasări şi modificări mecanice, mărimi fizice importante, specifice acestei ramuri a fizicii.

2. Principiile termodinamicii, legat de tot ce presupune funcţionarea motorului cu arere internă, de solicitările termice ce decurg din cele mecanice, legătura dintre ele (lucrul mecanic, căldura etc), mecanica fluidelor.

3. Legile electrotehnicii, legat de funcţionarea sistemeleor electrice, electronice analoge şi digitale, radiaţii şi unde.

O "banală" maşină poate cuprinde prin exemplificare atât de multe aspecte ce ţin de fizică, încât chiar nu vreau să continui, m-am limitat la câteva mai generale, care să fie accesibile mai uşor pregătirii marii majorităţi a adolescenţilor. Acelaşi sistem exemplificat o dată, poate fi re-exemplificat cu o altă ocazie, când complexitatea le este mai accesibilă, au acumulat cunoştinţe noi care le permit despicarea firului nu în 4 ca la prima discuţie, ci în sute de fire.
Experimentat (3.1k puncte)
...