Bine aţi venit pe Scientia QA!
Pentru a putea publica întrebări şi răspunsuri, trebuie să vă înregistraţi.
Atenţie! Este posibil ca e-mailul de confirmare a înregistrării să intre în Spam.
  • Inregistrare
Pune o întrebare

Newsletter


3,396 intrebari

6,605 raspunsuri

15,061 comentarii

2,149 utilizatori

În câţi ani credeţi că vânzarea maşinilor elecrice o va depăşi pe cea a maşinilor cu hidrocarburi?

2 plusuri 0 minusuri
401 vizualizari
Cred că uşor uşor, pe măsură ce tehnologia se maturizează, maşinile electrice vor deveni tot mai ieftine, deci tot mai vândute.

Cât credeţi că va mai dura până  majoritatea va achiziona o maşină electrică? Eu sper ca în 10 ani să îmi pot schimba maşina şi să-mi iau una electrică (una măricică, de familie :)), fără să plătesc mai mult de 15 mii de euro. Am vreo şansă?
a intrebat Quark Senior (10,826 puncte) Dec 26, 2012 in categoria Auto - Moto

2 Raspunsuri

2 plusuri 3 minusuri
in primul rand oamenii nu constientizeaza ca masinile electrice sunt mult mai poluante decat cele pe hidrocarburi.

In niciun caz viitorul nu consta in masini electrice.
In prezent bateriile facute pt masin electrice sunt poluante, iar facerea lor duce mult mai rau la poluarea naturii. In al doilea rand aceste masini functioneaza cu energie produsa tot prin arderea hidrocarburilor. ( nu este energie ecologica) In al treilea rand  aceste baterii au o durata foarte scurta de viata, ele trebuind schimbate la cativa ani (2-3 ani teoretic)  

Viitorul consta in masini pe baza de hidrogen. Pretul combustibilului ar fi usor scazut fata de benzina/ motorina, dar ar fi cea mai ecologica solutie.

O alta solutie testata in prezent ar fi cea cu combstibil de plutoniu.  cu doar cateva grame masina ar functiona o viata intreaga.

http://www.click.ro/lifestyle/auto/Americanii-revolutioneze-masina-propulsie-nucleara_0_1243075755.html
a raspuns Ciprian Constantin Senior (6,578 puncte) Dec 26, 2012
Cum adică? Vrei să spui că facerea unei baterii este mai poluantă decât zecile de tone de motorină pe care le-a ars maşina mea până acum? Mi-e greu să cred...
Şi cum adică maşinile electrice funcţionează tot cu energie produsă prin arderea hidrocarburilor?
potrivit wikipedia, Romania produce energie electrica prin arderea de carbuni si hidrocarburi ( energie poluanta) ~ 47 % din total, Energie nucleara ~20% iar hidro ~33%   Deci aproape 70 & din energia produsa in romania este poluanta.  Unde e avantajul daca eu ard un cazan cu motorina sa produc energie ca sa bagi tu la masina, decat sa bagi direct motorina la masina ?  E ca si cum te-ai scarpina pe dos.

Daca ne gandim ca o baterie mica de telecomanda polueaza 1m patrat de pamant sau 10 litri de apa, conform wiki, gandeste-te ca o masina electrica are echivalentul a 1000 de baterii de laptop, echivalentul a 10.000 ~ 50.000 de baterii AAA.
... de parca hidrogenul pentru pilele de combustie e gratis :-)

Masina cu propulsie nucleara ridica probleme serioase de siguranta pentru ca motorul ala trebuie sa fie practic indestructibil, sa nu poata fi folosit in alte scopuri etc.
Am zis ca hidrogenul va fi aproape la fel de scump ca benzina, motorina, dar ar fi cea mai ecologica solutie, nu cea mai ieftina.
Iar combustibilul nuclear nu ar avea de ce sa fie periculos. Sa stii ca toate tigarile din lume contin miligrame de uraniu si poloniu si nu face nimeni bombe nucleare din tigari. Chiar mai amuzat. [***, limbaj jignitor]
Si hidrogenul cum il produci ? Nu ai nevoie de energie, nu poluezi deloc ??

De ce nu folosim tutunul drept combustibil ?? Comparatia ta este deplasata pentru ca nu orice contine uraniu poate fi folosit ca si o sursa radioactiva. Imagineaza-ti ca faci accident cu masina sau pica o masina intr-un rau... Ce garantie ai tu ca nu se raspandeste materialul radioactiv ? Ca un material radioactiv sa fie nociv nu trebuie sa fie bomba nucleara, umbla tu cu 8 grame de Thoriu in buzunar ca sa constati cat de inofensiv este :-)
nush de ce ma intrebi pe mine atata timp cat exista google.
Cum produci energie eoliana asa poti sa produci si hidrogen gratis prin diferite metode. Daca ar functiona toate masinile cu hidrogen atunci cererea ar fi mai mare si poate ca metodele gratis nu ar fi deajuns.

odata ce uraniul a intrat in fisiune mai poate fi refolosit ?
Si atunci cum ai tras concluzia ca masinile electrice sunt mai poluante decat cele pe hidrogen ?
Hidrogenul e printre cele mai raspandite elemente din natura/ univers. Daca in prezent exista metode de extractie a hidrogenului din apa gratis fara niciun fel de poluare, in viitor poate ca se va extrage si mai usor si in cantitati si mai mari. In al doilea rand prin ardere hidrogenul se transforma in apa
Deci din orice punct de vedere ai lua-o hidrogenul e combustibilul viitorului. (e si nelimitat si nepoluant)
Oricum nu prea-ti bati capul, in ultimul mesaj ai scos alta perla "... metode de extractie ... gratis si fara niciun fel de poluare ..." E bine sa visam dar nici chiar asa :-))))))

Pe mine ma interesa cum ai ajuns tu la concluziile tale si m-am lamurit.
As fi putut sa-ti spun cum dar am preferat sa nu o fac ca ar fi trebuit sa ma insir.  Eu chiar am scris in lucrarea de masterat de acum multi ani despre extractia hidrogenului din apa, tu termina-ti acolo liceul si mai cauta si pe google nu astepta totul mura-n gura. Eu nu cred ca intrebarea s-a referit la cum extrag eu hidrogenul din apa. Doar am spus ca masinile electrice nu au un vitor cel putin nu in tarile unde energia este poluanta.
Oricum puterea instalata la noi in tara este ~ 20.000 MW. Deja s-au facut studiile de caz, proiectele pt energie eoliana cu o putere instalata de 23.000MW  La o parte a inceput deja constructia, si elgarea la retea, iar la cea mai mare parte inca se asteapta avize. si fonduri europene !  Sper acuma ca nu vrei sa-ti explic si cum functioneaza o turbina eoliana ???
Uite o discutie in care chiar tu ai ales raspunsul cel mai bun:
http://www.scientia.ro/qa/5258/ce-parere-aveti-de-energia-solara
ce vine in contradictie cu ce afirmi aici.
Combustibilul viitorului trebuie sa indeplineasca mai multe cerinte, nu numai sa fie "nepoluant". De aceea de la teza de master e drum lung pana la combustibilul viitorului.

Simti nevoia sa ma jignesti in fiecare mesaj?
Marco s-a chinuit sa scrie raspunsul acela, si mi s-a parut interesant. Daca nu stii ce e hidrogenul, de ce spui ca nu se poate extrage gratis. De unde tragi aceste concluzii? Mai degraba intreaba, nu daca nu ai auzit de ceva spui din prima ca nu e posibil. Acum 500 de ani un zbor ar fi fost imposibil. Cred ca tu ai fi fost primul care ar fi spus asa ceva e imposibi.
ciprian are mare dreptate in ce spune plus ca mai e si razboiul asta pentru petrol care incetineste (intr un fel sau altul)  raspandirea masinilor alimentate cu metode alternative de energie.
0 plusuri 0 minusuri
Vad ca s-au incins discutiile pe aici. Fara sa incerc sa ma bag in disputa voastra vreau sa sustin punctul de vedere al lui Ciprian Constantin si sa aduc cateva completari cu referinta directa la intrebare.

Masinile electrice vor deveni intradevar tot mai ieftine, insa nu inainte de o scumpire masiva a combustibilor fosili. Asta pentru ca acestea nu sunt produse in serie mare si nu exista multa concurenta pentru a duce la reducerea costurilor. Urmatoarele ertape inaintea ieftinirii masinilor electrice sunt:

1. scumpirea benzinei

2. aparitia unor masini tot mai eficiente pe benzina

3. scumpirea benzinei

4. aparitia a tot felul de hibride cu benzina  / gaz, electric, etc

5. scumpirea benzinei pana la pragul comparabil cu costurile curentului electric

6. Masinile electrice incep sa fie preferate.

7. Masinile electrice incep sa fie produse in serie si pretul llor scade.

In legatura cu problema poluarii: Punctul de vedere al lui Ciprian este foarte intemeiat. Curentul din priza cu care incarci bateria masinii electrice vine in mare parte tot din arderea combustibilor fosili. Mai mult, intrucat acestia nu sunt arsi direct ci transformati intai in curent electric, transportati mii de kiometri si apoi transformati iar in energie mecanica exista pierderi mari de randament ceea ce duce ca in final sa fie nevoie de arderea unei cantitati mai mari de combustibil pentru acelasi rezultat de unde rezulta mai multa poluare.

Viitorul este intradevar electric, insa avantajul ecologic va aparea abia atunci cand vom inlocui termocentralele cu centrale sigure ultramoderne nucleare de ultima generatie care produc o cantitate infima de deșeuri.
a raspuns Liviu Gelea Novice (299 puncte) Dec 28, 2012
Eu am înţeles opinia, dar nu mi-e clar pe ce te bazezi când spui că energia unei baterii are la bază mai multă poluare decât arderea benzinei echivalente. Pe ce calcule, articol, carte etc?
Ori e, aşa, o părere cu care vrei să ne convingi?

...