Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

1 plus 0 minusuri
1.1k vizualizari
Daca universul este in continua expansiune si galaxiile se departeaza accelerat una de alta proportional cu trecerea timpului, de ce Galaxia noastra este in curs de coliziune cu Galaxia Andromeda ?
Senior (6.9k puncte) in categoria Terra-Univers
Dar coliziune înseamnă obligatoriu coliziune? Adică se vor ciocni stele? Ori distanţele uriaşe dintre corpurile cereşti ale unei galaxii lasă şanse şi pentru o "coliziune" paşnică, fără "scântei"?
da, e greu de imaginat ca 2 galaxii ce au mii de miliarde de stele vor putea trece una prin alta fara coliziune, dar este si cel mai probabil.  Eu ma gandesc ca atata timp cat doua super masive gauri negre se vor apropria va urma si o coliziune ce va inghiti si/sau expulza stele din atractia gravitationala.

Faptul că universul e în expansiune nu înseamnă că singura mișcare din univers este cea de îndepărtare a corpurilor unul de altul, cum se întîmplă de exemplu la dilatarea unei bucăți de fier. Expansiunea este o mișcare generală, statistică, peste care se suprapun o mulțime de mișcări:

- Luna se rotește în jurul Pămîntului. Pămîntul se rotește în jurul Soarelui.

- Soarele se rotește în jurul centrului Căii Lactee (pentru că așa se cheamă Milky Way în română, d-le Marian Gheorghe) pe o orbită complicată: aproximativ eliptică în planul galaxiei, dar cu oscilații de o parte și de alta a acestui plan.

- Iar Calea Lactee se mișcă și ea în spațiu după cum îi dictează cîmpul gravitațional al celorlalte galaxii.

Dacă singura mișcare ar fi cea de expansiune, atunci ar însemna că în cosmos nu ar exista ciocniri de nici un fel. Dar ele există.
Mai mult decât atât, din câte ştiu expansiunea universului nu e un fenomen uniform. Dacă la nivelul roiurilor de galaxii şi mai mare energia întunecată învinge, la nivelul unui sistem solar, al unei galaxii sau chiar a două galaxii vecine s-ar putea ca expansiunea să nu se mai facă simţită ori să aibă loc la o rată mai mică, gravitaţia având în acest caz, cred, ultimul cuvânt.
1 raportare?! Care-i istețul? Raportările, dacă înțeleg eu bine, se dau pentru afirmații jignitoare, rasiste, agresive, instigatoare, ilegale etc. Chiar presupunînd că am dat răspunsul cel mai prost posibil, tot nu merită o raportare. E ca și cum ai chema poliția cînd a greșit elevul la o înmulțire.
Sa nu pierdem din vedere faptul ca distantele intre stele sunt de ordinul anilor lumina. In aceasta lumina am putea privi galaxia ca o plasa imensa de sarma unde ochiurile reprezinta vidul, spatiul dintre stele, iar stelele ar fi nodurile ce leaga ochiurile intre ele.  Acum sa privim ochiurile de sarma de dimensiunea SUA. Iar nodurile ar avea o grosime de 1 cm. Cam asa ar arata galaxia. Acum gadeste-te ca ai fi pe luna, si ai incerca sa arunci o piatra spre plasa, si ti-ai dori sa nimeresti un nod. Exista posibilitatea asta, insa e extrem de scazuta. Asa si in ceea ce priveste coliziunea a doua galaxii. Exista posibilitatea ca anumite stele sa colizioneze insa e putin probabila. Cel mai probabil va fi o coliziune pasnica asa cum spunea cineva mai sus.
eu credeam ca m-am facut explicit dar se pare ca nu. Nu-i de mirare ca am fost praf la lb romana. Nu am intrebat daca va fi o coliziune pasnica sau nu. Putin imi pasa de acest aspect. Am intrebat de ce sunt in curs de coliziune si nu in curs de departare ? Sper ca acum m-ai inteles.
Pentru ca exista perechi de galaxii ce sunt cuplate gravitational intre ele datoritata cantitatilor uriase de materie neagra ce le inconjoara. Cuplajul gravitational e atat de puternic incat invinge efectul de indepartare al galaxiilor unele de celalalte datorat expansiunii. O astfel de pereche o reprezinta Milky Way si Andromeda
asa e, acum am vazut un scurt documentar care spunea exact acelasi lucru. Mai spunea si ca spatiul dintre pamant si soare este in expansiune dar din cauza atractiei gravitationale dintre cele 2, pamantul isi corecteaza mereu orbita pt a-si pastra aceeasi orbita gravitationala.
CC unde ai citit ca spatiul dintre Pamant si Soare este in expansiune ?
culmea HA chiar intr-un articol pe scientia.

intre minutul 2:30 si 3:10 :)