Pentru a vă înregistra, vă rugăm să trimiteți un email către administratorul site-ului.
Pune o întrebare

3.6k intrebari

6.8k raspunsuri

15.5k comentarii

2.5k utilizatori

3 plusuri 0 minusuri
644 vizualizari

Informatia a circulat si in presa romaneasca, preluata de pe BBC, care a preluat la randul lor o comunicare stiintifica de pe plosgenetics.org. Este interesant, deoarece deschide noi domenii, de pilda in criminalistica. Nu mai e mult pana cand o sa fie ca in fimele SF, probele biologice o sa conduca la identificarea imediata a autorului unui delict - via bio-baze de date.

Pe de alta parte, ma gandesc ca totusi aceste gene nu determina chiar 100% infatisarea, mai pot interveni si conditii de mediu, nu ? Ce parere aveti ?

Senior (8.7k puncte) in categoria Stiati ca?-Biologie

Salut Truth ,am sa incerc un raspuns.

Studiul a implicat cercetarea trasaturilor faciale ale aproximativ 10000 de persoane si a fost publicat in revista stiintifica Plos Genetics.In urma cercetarii au fost identificate 5 gene care par a fi responsabile cu dezvoltarea unor anumite trasaturi tipice ale fetei: PRDM 16, PAX 3, TP 63, C5arf50 si COL17A1.

"Poate ca in viitorul apropiat va fi posibil sa faci un portret robot al unei persoane doar analizand ADN-ul pe care l-a lasat in urma" a spus Manfred Kaysner coordonatorul studiului.

Desi aceste 5 gene nu furnizeaza momentan decit o aproximare a trasaturilor faciale, nu un portret  fidel, criminalistii viitorului vor putea face cercetari asociate.In 2010 s-a descoperit gena care determina culoarea ochilor si a parului.De asemenea in cazul in care exista probe de sange, se poate determina si varsta unei anumite persoane.

Mediul cuprinde totalitatea factorilor ecologici(naturali) si mai ales psihologici si socio-culturali, care actioneaza asupra omului, intr-o anumita perioada a dezvoltarii sale. Mediul poate actiona direct asupra genotipului producind modificari ale materialului genetic sau mutatii. Ele pot afecta structura genei sau a cromozomilor si pot avea consecinte variate.
Multumesc de raspuns !
Privind ultimul paragraf, de acord ca mediul poate produce mutatii, dar cred ca ele se manifesta la urmatoarele generatii.

Eu puneam altfel problema: de pilda 2 gemeni monozigoti, crescuti in conditii complet diferite, vor arata 100% la fel la maturitate sau conditiile de mediu vor potenta in anumita proportie comenzile genelor ?
Caracterele multifactoriale normale sunt determinate de interactiunea variabila dintre ereditate si mediu de ex:talia, greutatea, tensiunea arteriala, inteligenta etc.In realizarea acestor caractere multifactoriale ereditatea determina o parte din caracter, mai mare sau mai mic(heritabilitate) precum si limita superioara sau potentialul genetic pina la care poate fi dezvoltat acel caracter, in cele mai favorabile conditii de mediu.
Mediul produce o alta parte din caracter si determina sau nu atingerea limitei superioare sau realizarea potentialului genetic individual.
Ex: talia- este conditionata genetic in proportie de 67 %. Fiecare individ are o " limita superioara" determinata genetic, pina la care poate creste si pe care nu o poate depasi.
Ea este o caracteristica familiala, fiind determinata de talia parintilor si conditiilor in care creste copilul.Atingerea acestei limite depinde de mediul de viata al individului.
Asa se explica faptul ca gemenii monozigoti (care au o ereditate identica) crescuti in medii diferite vor avea inaltimi diferite, iar populatii genetic diferite ce traiesc in acelasi mediu vor avea talii diferite.
Ereditatea nu determina deci un caracter unic ci un sir de capacitati fenotipice numit" norma de reactie"a individului la mediu sau potential genetic.
Asa ziceam si eu. Deci Politia n-o sa aiba rezultatul mura-in-gura, va trebui sa mai munceasca putin in identificarea adevaratei infatisari a "suspectului" ! :)