Scientia.ro - stiri stiinta si tehnologie

• Măreşte caracterele
  • Dimensiune normală caractere
  • Micşorează caracterele
Categoria: Fizica

Intrebare rezolvata

De ce doua corpuri cad cu acceasi viteza daca se neglijeaza orice forta de frecare?

Cel mai bun raspuns - Ales de administrator

• Din cauza acceleratiei gravitationale. Corpurile, indiferent de masa, accelereaza la fel catre Pamant, de care sunt atrase. Practic, conteaza enorma gravitatie a Terrei in raport cu neglijabila dimensiune a obiectelor respective; planeta le atrage cu aceeasi forta gravitationala pe amandoua. Daca chiar vrem sa fin Gigi contra, putem argumenta ca si cele doua corpuri exercita asupra Pamantului o forta gravitationala, si ele atrag Terra la randul lor, si deci corpul mai greu cade intr-adevar mai repede. Dar diferenta este atat de mica, forta gravitationala fiind atat de slaba, incat nici pe departe n-am avea aparate ca sa o distingem.

• 2011-03-08 01:39
    • 0 Acesta e un raspuns bun
    • 0 Nu e un raspuns util
Taguri: Newton
  • 0 Interesanta!
  • Nr.accesari: 2464
  • Finalizata: 2012-06-02 11:48

Alte raspunsuri:

• Din cate stiu .. nu trebuie sa neglijezi fortele de frecare ca doua obiecte de diferite greutati sa cada cu aceeasi viteza. Cel mai important factor este ca cele doua corpuri sa aiba aceeasi forma... Exemplu: o minge de ping-pong si o minge de golf.. au aprox aceeasi forma ... dar au densitati diferite. Ele cad cu aceeasi viteza spre pamant. Galileo Galilei a demonstrat asta acum vreo 4oo de anisori experimentand cu bile de diferite densitati .. lasand sa cada de pe turnul din Pisa :)

• 2011-02-04 19:35
    • 0 Acesta e un raspuns bun
    • 0 Nu e un raspuns util
    • Anunta o intrebare/un raspuns nepotrivit
  • Numai in vid viteza de cadere a doua corpuri de mase,forme,dimensiuni si densitati diferite este egala.S asta pentru ca in vid nu exista frecare,viteza fiind determinata doar de marimea vectorului gravitational.In atmosfera lucrurile se schimba deoarecce cand apare frecarea apare pierderea de energie cinetica(de miscare)Asta explica de ce o perna de 200 de grame cade sigur cu viteza mai mica decat o sfera de plumb de 200 de grame.

jan11.