Mars OneExistă viaţă pe Marte? Nu, da, poate... La ora actuală nu avem încă un răspuns sigur. S-ar putea însă ca în circa 20 de ani răspunsul să fie unul pozitiv: da, cu siguranţă există viaţă pe planeta roşie. Ba mai mult, e posibil ca acolo să locuiască semeni de-ai noştri!

Cum va fi posibil? Prin intermediul ambiţiosului proiect "Mars One", pentru care s-au înscris deja circa 100.000 de candidaţi!

Planeta Marte ne încântă, ne fascinează şi ne "aprinde" imaginaţia. Asemănătoare cu Pământul, această planetă ar putea să fie prielnică vieţii, mai ales deoarece acolo s-ar putea să existe apă, sub formă de gheaţă. În trecut apa ar fi putut chiar să fie sub formă lichidă, cel puţin aşa cred anumiţi oameni de ştiinţă. Apa este elementul care favorizează apariţia vieţii. Sondele trimise pe Marte ne ajută să înţelegem compoziţia planetei roşii şi condiţiile de acolo. Analizele efectuate întăresc speranţa existenţei vieţii sub formă de bacterii; nu au fost deci văzuţi marţieni, însă nu putem exclude că anumite bacterii s-ar putea adăposti undeva în solul marţian; dacă aşa este, mai devreme sau mai târziu le vom descoperi! Aceasta ar fi o descoperire epocală: demonstraţia existenţei vieţii extraterestre! Speranţele pentru (sau pentru alţii frica faţă de) existenţa în Univers a multor civilizaţii avansate ar creşte în urma unei asemenea descoperiri.

Citiţi şi: Vom ajunge în 2023 pe Marte? (video)

Până atunci însă, un grup de curajoşi a pus la punct un plan aparent nebunesc: cucerirea şi colonizarea planetei Marte de către oameni! Ideea nu este chiar nouă – însă până de curând nu s-a trecut de la vorbe la fapte.

Iată însă că a fost pus la punct proiectul "Mars One", care are obiectivul de a duce oamenii pe Marte!

Care oameni?

Ideea extrem de interesantă a celor care lucrează la acest proiect a fost următoarea: oricine este interesat de a merge pe Marte poate să se înregistreze drept candidat la misiunea de colonizare a planetei roşii!

Simplu, nu?

Nu e chiar aşa: misiunea va include doar o călătorie cu sens unic, Pământ – Marte, fără posibilitatea de reîntoarcere pe Terra. Deci cine se va aventura în această călătorie ştie că va lăsa Terra în urmă pentru totdeauna. Nu va mai avea posibilitatea să îi îmbrăţişeze pe cei dragi, nici să meargă într-o pădure sau pe o plajă. Ca să nu mai vorbim de pericolele reale ale unei astfel de călătorii: vor ajunge curajoşii noştri cu bine pe Marte? Iar după aterizarea (ori, mai corect, amartizarea) lor, ce se va întâmpla? Vor trebui să construiască o bază care să le permită să supravieţuiască pentru restul zilelor, o primă bază în care să aştepte – dacă totul merge bine – alţi curajoşi de pe Terra.

În ciuda acestor dificultăţi reale, la ora actuală s-au înregistrat în baza de date de potenţiali candidaţi pentru această călătorie incredibilă circa 100.000 de persoane din întreaga lume. Sunt atât bărbaţi, cât şi femei, cu vârste de la cele mai fragede, la cele mai înaintate, ceea ce demonstrează că visul cuceririi planetei roşii este un vis universal!

Evident, nu toţi vor pleca pe Marte!

Vor fi selecţionaţi 40 dintre cei 100.000 de candidaţi. Aceştia vor fi pregătiţi în mod specific ani de zile. Nu doar pentru zbor şi aterizare, ci şi pentru ceea ce vor trebui să facă odată ajunşi acolo: cum să pună la punct o bază în care să supravieţuiască în condiţii decente.

Primul zbor este prevăzut pentru anul 2022 şi va purta spre Marte 4 din cele 40 de persoane selecţionate. După alţi doi ani, dacă totul merge bine, alte 4 persoane vor pleca în această fascinantă călătorie fără întoarcere.

Misiunea costă circa 6 miliarde de dolari şi este plătită de diverşi sponsori care vor să aibă dreptul de a transmite în exclusivitate colonizarea planetei Marte pământenilor rămaşi acasă.

"Mars One" este un proiect extrem de ambiţios care, dacă va reuşi, va duce la îndeplinire un vis al multora dintre noi: începutul colonizării spaţiului! Ar putea da deci naştere unor colonii stabile, care să se dezvolte şi să crească într-un viitor nu foarte îndepărtat în mod independent de ceea ce se întâmplă pe Pământ.

În acest fel urmaşii acestor pionieri ar deveni "marţienii" pe care i-am căutat îndelung.