StridieO stridie fosilizată, veche de mai bine de 140 de mil. de ani, ar putea ascunde în interiorul său cea mai mare perlă descoperită vreodată. Având o valoare inestimabilă, atât dpdv economic, cât şi ştiinţific, nimeni nu îşi asumă deocamdată răspunderea de a o deschide.

Perla care le bate pe toate?

O stridie enormă, fosilizată, a fost descoperită recent de un pescar în plasa sa. Dându-şi imediat seama de importanţa acestei descoperiri, pescarul a înmânat-o acvariului din Portsmouth, unde a fost imediat pusă în apă de mare pentru a se evita degradarea acesteia. Preţiosul obiect este de circa 10 ori mai mare decât actualele stridii.

Diverse studii şi analize ale misterioasei fosile au arătat că aceasta a trăit în urmă cu circa 145 de milioane de ani şi că în interior ar putea conţine o comoară de valoare enormă.

Rezonanţa magnetică la care a fost supusă stridia a demonstrat că în interiorul ei se află un obiect de formă aproximativ sferică, mare cât o minge de golf. Acest obiect ar putea fi cea mai mare perlă descoperită vreodată. Până în prezent perla cea mai mare este circa jumătate din cea care s-ar putea ascunde în interiorul stridiei fosilizate.

Perlele sunt practic bijuterii... biologice, fiind rezultatul unui mecanism de auto-apărare al stridiei/scoicii împotriva agenţilor externi. Dacă un obiect extern, gen grăunte de nisip sau parazit, intră în scoică, aceasta începe să îl acopere cu straturi de sidef astfel încât să îl izoleze şi să îl facă inofensiv. Rezultatul final este o perlă!

Numărarea inelelor de pe stridie a permis cercetătorilor să stabilească cum că aceasta ar fi trăit circa 200 de ani; o vârstă respectabilă!

Nimeni nu îşi asumă răspunderea deschiderii stridiei!

Dubiul existenţei perlei ar fi relativ uşor de înlăturat prin deschiderea stridiei. Din frica de a o deteriora, până la ora actuală însă nimeni nu şi-a luat răspunderea de a deschide această stridie care are, pe lângă o valoare economică enormă (dacă se confirmă existenţa perlei), şi o inestimabilă valoare ştiinţifică, fiind fosila unei creaturi care a trăit acum 145 de milioane de ani.